Google Ads Uygulama Reklamları

Google'da reklamcılık konusu geçtiğinde insanlar genellikle olası satışlar kazanma veya e-ticaret hakkında konuşurlar. İnsanlar nadiren "PPC" terimini duyarlar. En önemlisi mobil uygulamalar hakkında nadiren bir şeyler düşünürler.

Bu biraz sıkıntılı bir bakış açısıdır. Android ve iOS dahilinde milyonlarca mobil uygulama vardır. Sizin uygulamanız bunlardan biriyse, başarılı olmak istiyorsanız Google Ads'in çeşitli mülklerinde reklam vermek için bir çözüme ihtiyacınız var demektir.

Uygulama Kampanyalarının Temeli

Bir Google Ads uygulama kampanyası, hem yüklemeleri hem de uygulama içi dönüşüm işlemlerini artırmanıza olanak tanıyan otomatik bir kampanya türüdür. Yerleşimler söz konusu olduğu zaman bir uygulama kampanyası sizi çeşitli noktalarda kullanıcılara bağlar:

  • Google Arama
  • Google Görüntülü Reklam
  • YouTube
  • Google Play

Temel olarak, birkaç satırlık reklam metni, bazı görsel öğeler, bir kampanya hedefi, bir bütçe ve bir teklif gönderdikten sonra, Google Ads reklamlarınızı otomatik olarak oluşturur ve gösterilecek olan ağa göre optimize eder. Zaman geçtikçe en iyi sonuçları sağlayan kombinasyonlar öne çıkarılır.

Uygulama Kampanyası Hedefleri

Uygulama kampanyanız için bir hedef seçerken iki seçeneğiniz vardır. Bu seçenekler Google Ads'in teklif verme ve kitle hedefleme konusunda nasıl ilerleyeceğini belirleyecek seçeneklerdir. Dolayısıyla reklam kampanyanıza uygun bir seçim yapmanız gerekmektedir.

  • Yükleme başına maliyet (YBM) - Bu, Google Ads'e bütçenizin kısıtlamaları göz önüne alındığında mümkün olduğunca çok sayıda yükleme yapmasını söyler. Teklifiniz, her kurulum için ödeme hazır olduğunuz tutar olmalıdır.
  • Eylem başına maliyet (EBM) - Bu, Google Ads'e uygulama içi işlemler gerçekleştirme olasılığı en yüksek olan kişilerden olabildiğince yükleme çekmesini söyler. Teklifiniz, her bir uygulama işi dönüşüm işlemi için ödemeye hazır olduğunuz tutarda olmalıdır.

Uygulama Kampanyası Dönüşüm Takibi

Değerli potansiyel müşterilerden olabildiğince fazla yükleme elde etmek için Google Ads'in gelir sağlayan mevcut kullanıcılarınızın dönüşüm verilerini tutması gerekir. Kullanıcıların uygulamanızda gerçekleştirdiği çok çeşitli işlemleri izleyerek kampanyanıza yardımcı olabilirsiniz.

Firebase için Google Analytics, uygulama kullanım verilerini ölçen ve kullanıcı etkileşimini izleyen ücretsiz bir araçtır. Yüzlerce uygulama içi dönüşüm etkinliği hakkında sınırsız raporlama ve kullanıcı tabanınızı davranışa göre bölümlere ayırma ve ardından bunları hedefleme sağlar.

Dönüşüm aralığı, bir potansiyel müşterinin reklamınızı tıkladıktan sonra bir dönüşüm işlemi gerçekleştirmesi için geçen süreyi ifade eder. Dönüşüm aralığı içinde istenen bir dönüşüm işlemi gerçekleşirse, potansiyel müşterinin tıkladığı reklamla ilişkilendirilebilir.

Google Ads Uygulama Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

İlk Google Ads uygulama kampanyanıza başlamak için, Google Ads'de oturum açın. Sol taraftaki menüden Kampanyalar seçeneğini seçin. Yeni bir kampanya oluşturmak için + düğmesini tıklayın. Ardından en sağdaki Uygulama seçeneğini seçin.

Ardından, uygulamanızın platformunu (Android veya iOS) seçin. Uygulamanızın adını girin ve Google Ads'ın oluşturduğu listeden seçim yapın. Bu seçimi yaptıktan sonra bir sonraki aşamada uygulama ismi belirlemeniz gerekeceğini unutmayın.

--- GOOGLE ADS UYGULAMA KAMPANYASI GÖRSELİ 1 ---

Uygulama kampanyanızı adlandırdıktan sonra reklam metninizi gönderme zamanı gelmiş demektir. Herhangi bir sırayla döndürülebilen dört bağımsız metin satırına ihtiyacınız olacaktır. Bu satırlar 25 karakterden daha kısa olmalıdır.

Ardından, görsel varlıklarınızı gönderme zamanı demektir. Bunlardan 20 adede kadar yükleme yapabilirsiniz. Unutmayın: Google Ads, en iyi performans gösterenleri bulmak için bu görsel varlıkların ve reklam metninin farklı kombinasyonlarını test eder.

  • Resimler (.jpg, .png, .gif)
  • YouTube Videoları
  • HTML5

Yukarıdakiler gönderebileceğiniz üç tür görsel varlığı ifade ederler. Yükleyecek herhangi bir öğeniz yoksa Google Ads, uygulamanızın içinden bazılarını alacak ve bunları reklamlarınız için kullanacaktır. Bunu hallettikten sonra coğrafi bilgilere geçiş yapabilirsiniz.

--- GOOGLE ADS UYGULAMA KAMPANYASI GÖRSELİ 2 ---

Google Ads'e hangi dilleri ve coğrafi bilgileri hedeflemek istediğinizi bildirin. Açıkçası, mobil uygulamalar, fiziksel işletmelerle aynı şekilde coğrafi olarak sınırlamaya sahip değildirler. Konum kısıtlamalarınızı doğru şekilde düşündüğünüzden emin olun.

Son olarak, kampanyanızı Yükleme Hacmi ve Uygulama İçi İşlemler için optimize edin. İkinci kampanya hedefinin yalnızca uygulama işi dönüşüm izlemeyi kuran reklam verenler tarafından kullanılabileceğini unutmayın. Hedef teklifinizi belirleyin, kaydet deyin ve artık başlamaya hazırsınız!

Yazar Hakkında

Hüseyin Yıldırım
Hüseyin Yıldırım

Yorum Yap