Google Ads Görüntülü Reklam Ağı
Reklamlarınızı büyük bir sitede yayınlamak zor ve pahalı bir iş gibi görünebilir. Ancak Google Ads'te bulunan Google Görüntülü Reklam Ağı ile bunu çok daha basit bir biçimde gerçekleştirmeniz mümkündür. Bu reklam ağının temellerini inceleyerek hedeflenebilir reklamlar oluşturabilirsiniz.
Yeni bir araba almayı düşündüğünüzü varsayın. Yılın en beğenilen modellerini bulmak için Google'da arama yaparsınız. Sonrasında ise hangi siteyi ziyaret ederseniz edin araba reklamlarıyla karşılaşmaya başlarsınız. İşte bunlar Google Görüntülü Reklam Ağı reklamlarıdır.
Google Görüntülü Reklam Ağı Nedir?
2 milyondan fazla siteye ve internet kullanıcılarının %90'ına ulaşan güçlü bir sistem olan Google Görüntülü Reklam Ağı, reklamlarınızı dünya genelinde hedeflenen kitlelerin önüne çıkarabilirsiniz. Bunu gerçekten yapmak ister misiniz?
Hedef kitleye haber görüntülerken, telefonda oyun oynarken ve hatta e-posta görüntülerken ulaşmak isteyebilirsiniz. Onlara satın alma döngüsünün hemen başında ulaşarak reklamlarınızdan en iyi şekilde yararlanmayı başarabilirsiniz.
Görüntülü Reklam Ağı vs. Arama Ağı
Google Ads, arma ve görüntülü olmak üzere iki farklı reklam ağına sahiptir. Google Arama Ağı, Google'ın denenmiş ve doğrulanmış arama motoruna reklam yerleştirmenize olanak tanır. Burada kullanıcılara belirli anahtar kelimeleri ve kelime öbeklerini ararken onlara ulaşabilirsiniz.
Bunlar, Google'ın organik arama sonuçlarında görünürler. Aşağıdaki örnekte gösterildiği gibi, arma kampanyalarında standart bir organik arama sonucundan beklediğinizden biraz daha harekete geçirici mesaj içeriği vardır.
--- GOOGLE ARAMA AĞI REKLAM ÖRNEĞİ ---
Diğer taraftan Görüntülü Reklam Ağı biraz daha pasiftir. Reklamlarınızı, kullanıcılar alışveriş yaparken, gezinirken veya okurken ulaşabilecekleri özenle seçilmiş sitelere entegre eder. Ayrıca, düz metin reklamlar yerine görsel reklamları da kullanma şansı elde etmiş olursunuz.
Bununla birlikte, daha görsel görüntülü reklam türleri, işletme sahiplerinin tüketicilerle mesajlaşmalarına ve markalarını gerçekten oluşturmalarına olanak tanır. Metin tabanlı bir arama ağı reklamı yalnızca tıklandığında gerçekten başarılıdır.
--- GOOGLE GÖRÜNTÜLÜ REKLAM ÖRNEĞİ ---
Görüntülü Reklam Ağı Reklam Konumları
Daha önce Görüntülü Reklam Ağı'nın 2 milyondan fazla siteyi kapsadığından bahsetmiştim. Ancak bu reklamlarınızın her birinde yayınlanacağı anlamına gelmiyor. Çünkü ağ, birkaç farklı site katmanından oluşmaktadır.
Google'ın YouTube, Blogger vb. gibi kendi siteleri vardır. Site yöneticilerinin katılmak için kayıt olabileceği AdSense yayıncı siteleri ve bir çevrimiçi reklam pazarı olan DoubleClick Ad Exchange'e katılan siteler vardır. Bunlar arasındaki farklılığı anlamak önemlidir.
Google Görüntülü Reklam Ağı, reklamlarınızı bu grupların herhangi birinde veya tamamında yayınlayabilirsiniz. Ancak bu, sonunda en yüksek yatırım getirisini elde etmeniz anlamına gelmez. En iyi sonuçlar için reklamların hangi sitelerde yayınlanacağı konusunda seçici olmalısınız.
1. Alan adlarını elle seçmek
Yönetilen yerleşimler olarak adlandırılan bu özellik, reklamlarınızın görüneceği belirli siteleri, oyunları, videoları, beslemeleri ve mobil siteleri belirlemenize olanak tanır. Kitlenizin alışkanlıkları ve etkinlikleri konusunda bilgi sahibi olmanız durumunda iyi bir seçenektir.
Çünkü bu sayede yalnızca tam olarak sunulacağını bildiğiniz yerleşimlere para harcamanız söz konusu olacaktır. Potansiyel müşterilerinizin belirli bir ticari dergiyi okuduğunu veya belirli bir ürünü kullandığını biliyorsanız reklamları ilgili sitelerde yayınlamak iyi bir fikir olabilecektir.
2. Yerleşimleri Google'a bırakmak
Uygulamalı olmasa bile Google Ads'in sizin adınıza yerleşimler seçmesine de izin verebilirsiniz. Bunu yapmak için reklamınız ile ilgili belirli anahtar kelimeleri ve konuları belirlersiniz. Ardından Google Ads bunlarla en alakalı siteleri seçer.
Buna rağmen dikkatli olmak gerekir. Bu rotaya girmek için çok daha fazla gözetim gerektirir. En iyi sonuçları almak istiyorsanız hedeflemenizi sürekli olarak değiştirmek istersiniz. Bu zahmetli bir iştir ama reklamlardan daha iyi sonuç almanızı sağlayacaktır.
Nihayetinde yerleşimleriniz önemli olsa bile Google Görüntülü Reklam Ağı reklamlarınızı oluştururken sahip olduğunuz tek seçenek bunlar değildir. Ayrıca belirli coğrafi konumları ve daha fazlasını hedefleyerek reklamlarınızı kimlerin göreceğini de seçebilirsiniz.
3. Mobil uygulamaları engellemek
Google Ads için sınırlı bir reklam bütçesine sahip okuyucular için mobil uygulama yerleşimlerinden uzak durmak isteyebilirsiniz. Mobil yerleşimler özellikle oyunlardakiler kadar dönüşüm sağlamazlar. Bunu kendiniz test edebilirsiniz.
Kendiniz test etmek istemiyorsanız ama baş ağrısından da uzak durmak istiyorsanız Google Görüntülü Reklam Ağı içerisinde mobil uygulama trafiğini engellemeyi düşünmelisiniz. Böylece trafikten en iyi şekilde yararlanmayı başarabilirsiniz.
Google Görüntülü Reklam Ağı Hedeflemesi
Google Görüntülü Reklam Ağı reklamlarınızla tam olarak kime ulaşmak istiyorsunuz? Ağın ayrıntılı hedefleme seçenekleri sayesinde tam mesajlaşma, içerik ve kampanya hedefleriniz için doğru kitleye reklam vermeyi başarabilirsiniz.
- İlgi alanına göre - Sizinkine benzer markalara, sitelere, ürünlere veya hizmetlere ilgi gösteren kullanıcıları hedefleyerek Google Ads'in yakın ilgi alanı kitlesi olarak adlandırdığı şeyi oluşturabilirsiniz.
- Demografiye göre - Yaşı, cinsiyeti, medeni durumu, coğrafi konumu, cihazı gibi verileri seçebilirsiniz. İstediğiniz kadar özellik seçerek markanız için en etkili olacak kitleye odaklanabilirsiniz.
- Etkinliğine göre - Çerezler sayesinde, Görüntülü Reklam Ağı kullanıcıların belirli sayfalara ne zaman göz attığını vb. görebilirsiniz. Bu verileri reklam harcamaları için kullanabilirsiniz.
Yeniden pazarlama adı verilen bir stratejiyle markanıza gerçekten ilgi duyduğunu bildiğiniz bu eski ziyaretçilere, onları geri çeken hedefli mesajlara geri dönebilirsiniz. Bu, en eski ve en başarılı çevrimiçi reklam stratejilerinden biridir.
Hemen bir tıklama oluşturmasa bile, Google Ads'i kullanırken unutmamanız gereken bir durum vardır. Google Görüntülü Reklam Ağı'nda görüntülü reklamlar, ürününüze veya markanıza ilgi duyan tüketicileri çekebilir ve büyümeniz üzerinde önemli bir etkiye sahip olabilirler.