Google Ads Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır?
Bir Google Ads kampanyasına başlamadan önce yapılacak en önemli şeylerden biri hedef kitlenizin ürün/hizmet ararken Google'da kullandıkları anahtar kelimeleri bulmaktır. Anahtar kelimeleri anlayarak, reklam kampanyaları oluşturabilir ve açılış sayfanızın içeriğini ayarlayabilirsiniz.
Reklamlarınızın gösterilmesi için sektörünüzdeki belirli anahtar kelimeleri hedeflemeniz ve teklif vermeniz gerekir. Örneğin, el çantası satıyorsanız, el çantası satın almak isteyen gerçek kişilerin yaptığı yaygın aramaları hedeflemek istersiniz.
Ancak bir Google Ads kampanyasında her anahtar kelime için teklif vermeniz gerçekçi değildir. Sık sık bütçenizi batırmadan teklif verebileceğiniz doğru anahtar kelimeleri bulmanız gerekir. Özellikle rakipler sizden daha yüksek tekliflere sahipken bunu yapmak istersiniz.
1. Açılış Sayfanızı Analiz Etme
Gelişmiş anahtar kelime araştırmanızın ilk adımı aslında kendi siteniz ile başlar. Özellikle reklamınızı tıkladıktan sonra kitlenizin geleceği açılış sayfanızı incelemeniz gerekir. Bu, kullanıcının sitenize ilk kez geldiğinde ne göreceğini belirleyeceğiniz ilk yerdir. Bu nedenle anahtar kelime çalışmanıza başlamak için oldukça iyi bir yerdir. Fikir edinmek ve ne yaptıklarını anlamak için rakiplerinizin sitesine göz atmak isteyebilirsiniz. Ardından, açılış sayfanızda bulunan konuların bir listesini hazırlamalısınız.
Bu listeyi yaparken konuların sunulan hizmetler veya ürünlerle ilgili olmasına dikkat etmelisiniz. Aksi durumda Google Ads için yapacağınız anahtar kelime araştırması istediğiniz sonuçları vermeyecektir. Ayrıca buna dikkat etmezseniz hatalı veriler alabilirsiniz.
2. Anahtar Kelime Planlayıcı Kullanma
Kampanyanızın hangi konulara odaklanacağını belirledikten sonra bu anahtar kelimeleri analiz etmek için mevcut anahtar kelime planlama platformlarını kullanmalısınız. Bunun için ilk başvuracağınız araç Google Anahtar Kelime Planlayıcı olacaktır.
Neden bu aracı kullanmalısınız? Öncelikle araç ücretsizdir. Size anahtar kelime araştırması hakkında çok şey bilmeden temel konular hakkında net öneriler alma imkanı tanıyacaktır. Örneğin, daha önce hiç anahtar kelime araştırması yapmadıysanız nereden başlayacağınızı bilmek zordur.
Anahtar Kelime Planlayıcı aracını kullanmaya başladığınız zaman kendi sitenizden ve diğer sitelerden çeşitli veriler alabilirsiniz. Bu veriler sayesinde anahtar kelime önerileri alırsınız. Google sizin için çeşitli fikirler oluşturacaktır:
Başlangıç için işletmenizi anlatacak birkaç kelime girebilirsiniz. Örneğin, bir çiçek dükkanına sahip olduğumuzu düşünelim. Bu durumda girmemiz gereken anahtar kelimelerden birisi "çiçekçi" olacaktır. Anahtar Kelime Planlayıcı aracına bu kelimeyi girip "Sonuçları Göster" demelisiniz.
Karşınıza çıkan sonuçlar oldukça etkileyici öyle değil mi? Ama bazılarının kafa karıştırıcı olduğu kesin. Bu yeni liste, bir sonraki kampanyanız için tonlarca potansiyel anahtar kelime içerecektir. Ancak, teklif bilgileri söz konusu olduğunda durum biraz karmaşıktır.
Dikkatinizi ve çabalarınızı sütunların sağ tarafında yer alan aşağıdaki metriklere odaklamanız gerekecektir.
Bu metrikler sayfanın üstü teklifi (düşük aralık) ve sayfanın üstü teklifi (yüksek aralık) sütunlarıdır. Bunlar bir anahtar kelimeye teklif vermeniz gereken para miktarını gösterirler. Bir başka ifadeyle bunlar, anahtar kelimelere ne kadar harcamanız gerektiği konusunda size çeşitli fikirler verirler. İlk sırada yer almak istiyorsanız dikkat etmeniz gereken metrik sayfanın üstü teklif (yüksek aralık) olacaktır. Ardından, ilginizi çeken anahtar kelimeler için aylık ortalama aramalara ve rekabet düzeylerine bir göz atmalısınız.
Yüksek ve düşük hacimli anahtar kelimelerin bir karışımını kullanmalısınız. Genel olarak, ortalama aylık aramaları daha yüksek olan çoğu anahtar kelimenin daha fazla rekabet durumu olur. Ancak bunlar aynı zamanda daha genel olacakları için daha az satışa neden olurlar. Her ikisinin bir karışımına sahip olmak yeniden pazarlama konusunda elinizi biraz olsun rahatlatacaktır. Ancak anahtar kelimelerle ilgili önemli olan durum, onların ardındaki arama niyetini analiz etmektir. Arama niyetini şu şekilde açıklamak mümkündür:
- Huninin üst kısmı TV - TV yorumları, hangi televizyon daha iyi, plazma vs LCD
- Huninin orta kısmı TV - TV indirimleri, TV promosyonları, televizyon almak için en iyi mağaza
- Huninin alt kısmı TV - 82 ekran televizyon, [belirli model] televizyon
Anahtar kelimeler dönüşüm hunisinin en altına doğru yaklaştığında, yeniden pazarlamaya gerek kalmadan daha fazla doğrudan dönüşüm bekleyebilirsiniz. "TV yorumları" gibi daha genel terimler henüz sizden satın almaya hazır olmayan kullanıcıları gösterir.
Kampanyanız için yeni anahtar kelimeler seçerken bunları hedefleriniz ile eşleştirmeye çalışmalısınız. Bu nedenle bir anahtar kelime seçmeden önce kendinize aşağıdaki soruları sormalısınız:
- Bu kampanya yeni satışları hedefliyor mu?
- Yeni trafik getirip daha sonra onları marka bilinci yüksek satışlara dönüştürebilecek mi?
Bir anahtar kelimeyle çalışmaya başlamadan önce her zaman onun arkasındaki amacı analiz etmelisiniz. Buna ek olarak daha önce belirtildiği gibi, anahtar kelimeleri doğrudan kampanya hedefleriniz ile eşleştirmeye çalışmalısınız.
Bu kampanyada daha fazla çiçek satmak istiyorsanız, dönüşüm hunisinde daha düşük kademede yer alan kelimelere odaklanmalısınız. İnsanları çiçek dükkanınız hakkında eğitmek ve bilgilendirmek istiyorsanız dönüşüm hunisinin üst kısmını hedeflemelisiniz.
Anahtar kelime aracını kullanarak potansiyel anahtar kelimelerin büyük bir listesini derledikten sonra, rekabetinizi araştırarak potansiyel fikirleri daha derinlemesine incelemek isteyebilirsiniz. İşte bu noktada premium anahtar kelime araçları devreye girmektedir.
3. Premium Anahtar Kelime Araçlarını Kullanma
Anahtar Kelime Planlayıcı, temel fikirler üretmek ve anahtar kelime araştırması gerçekleştirmek adına bir fikir edinmek için harika bir başlangıçtır. Ancak hiçbir şey rakipleri gözetlemek ve hangi anahtar kelimelerde başarılı olduklarını görmekten daha etkileyici değildir.
Kiminle rekabet ettiğinizi bilmiyorsanız, Anahtar Kelime Planlayıcı aracını kullanarak bulduğunuz bir anahtar kelime için Google'da temel bir arama gerçekleştirebilirsiniz. Böylece temel düzeyde tam olarak kimlerle rekabet ettiğinizi öğrenmiş olursunuz.
Yaptığınız arama, aradığınız terimler için teklif veren birden fazla şirketle karşılaşmanız anlamına gelebilecektir. Bunlar sizin rakiplerinizdir. Muhtemelen onların reklamlarını ve kampanyalarını inceleyerek kendi kampanyanızın içerisinde kullanabileceğiniz bir dizi veri elde edebilirsiniz. Başlangıç için bir SEMrush hesabı oluşturmalısınız. Bu premium araç size belirli bir noktaya kadar özelliklerini ücretsiz bir biçimde kullanma fırsatı sunacaktır. Ancak daha ileri gidemediğiniz noktada aracın premium paketlerine üye olmanız gerektiğini bilmelisiniz.
SEMrush hesabınıza giriş yaptıktan sonra arama çubuğuna rakip sitelerden birinin adını yazmalı ve "Search" butonuna tıklamalısınız. Arama bittiğinde sol kısımda "Advertising Research" adını taşıyan bir sekme yer alacaktır. Buraya tıklayarak rakibinizin PPC geçmişini öğrenebilirsiniz.
Bu noktadan itibaren rakibiniz anahtar kelimelerini, anahtar kelimeler için konumunu, tıklama başına maliyet değerlerini ve açılış sayfalarını inceleyebilirsiniz. Örneğin; Çiçek Sepeti için bunu yaptım ve aşağıdaki sonuç ortaya çıktı.
Bu bilgiler altın madeni bulmanız anlamına gelir. Rakipleriniz zaten en etkili anahtar kelimelerle ilgili araştırmalar yapmış olacaklardır. "Traffic %" sütununu kullanarak hangi anahtar kelimelerin siteye daha fazla trafik getirdiğini görebilirsiniz.
SEMrush'a ek olarak SpyFu isimli aracı kullanmayı düşünebilirsiniz. Bu araç size daha fazla anahtar kelime bulma fırsatı sunabilecektir. Ayrıca bu araç sayesinde, rakiplerinizin yazmış olduğu reklamlar konusunda daha net bilgiler edinebilirsiniz.
4. Rakip Analizi
Gelişmiş anahtar kelime araştırmanızı tamamlamak için rakiplerinizin reklamlarını da analiz edebilirsiniz. SEMrush gibi araçlar bunu kolaylaştırır. Çünkü kullanmak istediğiniz anahtar kelimelere teklif veren diğer işletmeleri ve ne kadar ödeme yaptıklarını görmenizi sağlar.
Anahtar kelimeleri araştırma bir arama kampanyası planlamanın önemli bir özelliğidir. Kampanyanızın başarısı büyük ölçüde bu analize bağlı olacaktır. Bu anahtar kelimeler aynı zamanda sitenizin içeriklerinde daha başarılı olmanızı sağlayacaklardır.