Google Ads İçin Açılış Sayfası Nasıl Oluşturulur?

Açılış sayfanız pazarlama kampanyanızın kalbi durumundadır. Online pazarla konusunda daha akıllıca adımlar atarken daha fazla trafik çekmek adına Google Ads reklamlarınız için bir açılış sayfası oluşturmanız gerekir. Bu sayede sizi hedefe ulaştıracak gerçekçi bir yaklaşım sergilersiniz. Google Ads'i düzenli olarak kullandıkça Google Ads'in reklamınız ve reklam içeriğiniz için bir kalite puanı belirlediğini bilirsiniz. Puanınız ne kadar iyi olursa reklam konumunuz o kadar iyi olur. Bu kalite puanının en önemli parçalarından birisi açılış sayfasıdır.

Google Ads için etkileyici açılış sayfaları oluşturmak için takip edebileceğiniz birkaç etkili adım vardır. Aşağıdan bunların neler olduğunu öğrenebilirsiniz. Böylece pazarlama kampanyanız için en doğru açılış sayfalarını oluşturmayı başarabilirsiniz.

Online Pazarlama Kampanyasını Planlama

Biraz planlama, online pazarlama başarısında uzun bir yol kat etmenizi sağlar. Elde etmek istediğiniz şey konusunda yönünüzün net olması gerekir. Belirli bir yolu takip etmediğiniz sürece ihtiyacınız olan sonuçları elde etmeniz pek mümkün olmayacaktır.

Google Ads reklam sıralamanızı yükseltmek için açılış sayfası kampanyanızı Google Ads'i göz önünde bulundurarak planlamanız gerekir. Google Ads kampanyaları için açılış sayfanızı daha iyi planlamak için aşağıdaki önerilere dikkat edebilirsiniz.

1. Açılış sayfası kampanyasından beklentiniz nedir?

ılış sayfası kampanyanızdan elde etmeyi planladığınız sonuçları listeleyin. Başka bir deyişle, online pazarlama kampanyanızı işletme pazarlama hedefleriniz ile bağlantılı hale getirin. Örneğin aşağıdakilere ihtiyacınız var mı?

  • Olası satışlar yaratma
  • Kupon katılımcıları oluşturma
  • Site trafiğini yükseltme
  • Web semineri katılımcılarını artırma
  • E-kitap indirme sayısını yükseltme

Ardından şunları sorarak bir adım daha ileri gitmeye çalışın:

  • Ne zaman, kaç müşteri adayına ihtiyacınız var?
  • Kaç kupona ihtiyacınız var ve hangi zaman diliminde buna ihtiyaç duyuyorsunuz?
  • İşletmenizin bu özel açılış sayfası için ne kadar site trafiğine ihtiyacı var?

Ne elde etmek istediğinizi ne kadar net bilirseniz daha iyi sonuçlar alırsınız. Bununla birlikte, açılış sayfanıza tıklama çekmek için bir Google Ads kampanyasını bir o kadar iyi planlama şansı elde edersiniz.

2. Hedef pazarınız kim?

Açılış sayfanızı ve Google Ads'i kimler için tasarlamış olduğunuzu bilmeniz gerekir. Sayfanızda kimlerin dönüşüm gerçekleştireceğini bilmiyorsanız doğru kitleyi çekmeyi başaramazsınız. Bunun için yapmanız gereken ilk şey anahtar kelimelerinizi liste haline getirmektir.

  • Açılış sayfası kampanyanız işletmelere yönelik mi? Öyleyse ne tür bir işletmeye odaklı olduğunu ortaya koymalısınız.
  • Açılış sayfası kampanyanız bireysel tüketicilere yönelik mi? Hedef pazarın demografik özelliklerini (cinsiyet, yaş, yer, gelir düzeyi vb.) listeleyin.

Müşterinizi ne kadar iyi anlarsanız Google Ads ile o kadar çok hedefleme yaparsınız. Ayrıca açılış sayfası tasarımınızı dönüşümlere daha iyi uyarlamayı başarabilirsiniz. Diğer taraftan, birden fazla hedef pazara sahipseniz birden fazla açılış sayfası kullanmanız gerektiğini bilmelisiniz.

3. Teklifiniz nedir?

Açılış sayfanızı oluşturmadan önce elbette ne sunduğunuzu bilmeniz gerekir. Bir müşteri sorununu çözüyor musunuz? Ücretsiz olarak birçok harika bilgi veriyor musunuz? Bunları belirlemek adına oluşturduğunuz kampanyaya yönelik şu soruları cevaplamalısınız:

  • İşletmenizi benzersiz kılan nedir?
  • Rakiplerinizden iyi olduğunuz yönleriniz nelerdir?
  • Benzersiz satış noktalarınız nelerdir?
  • Müşterinizin dönüşüm sunmasını sağlamak için şu anda ne öneriyorsunuz?

4. Rekabet durumunuz nedir?

Rakiplerinizi bilmek iyi bir uygulamadır. Bir online pazarlama kampanyası yürütüyorlar mı? Herhangi bir açılış sayfası kullanıyorlar mı? Araştırmalarınızı genişleterek elde ettiğiniz verileri aşağıdakiler için kullanmalısınız:

  • Daha etkili bir açılış sayfası oluşturmak.
  • Farklı bir pazarı ve teklifi hedefleyen bir açılış sayfası oluşturmak.
  • Online pazarlama hakkında daha fazla bilgi sahibi olduğunuzu göstermek için bir açılış sayfası oluşturmak.

5. İlettiğiniz mesaj nedir?

Pazarlama mesajınızı bulmalısınız. Onu açılış sayfanızda ve Google Ads'de eşleşen reklamlar oluşturmak için kullanmalısınız. Hedef müşterinizi aklınızda tutarak en etkili mesajları hazırlamaya çalışmalısınız:

  • Hangi harekete geçirici mesajlar demografinizi dönüştürmeye teşvik edecek?
  • Hangi başlıklar en duygusal bağlantıyı yaratacak?
  • Hangi kelimeler müşterilerinizde karşılık bulacak? Örneğin, teklifiniz pizza teslimi ise "ucuz pizza" veya "süper büyük dilimler" gibi kelimeler olabilecektir.

Mesajınızda yer alan kelimeler önemlidir. Açılış sayfası iletinizi Google Ads kopyanız ile ne kadar iyi eşleştirmeyi başarırsanız o kadar yüksek kalite puanı elde edersiniz.

6. Hangi en iyi anahtar kelimeleri kullanacaksınız?

Tüm Google Ads anahtar kelimelerinizi açılış sayfalarınızda kullanmamalısınız. Burada en iyi anahtar kelimelerinize yer vermelisiniz. Google Ads'de anahtar kelimeleri planlarken şunlara dikkat etmelisiniz:

  • Müşterilerinizin sizi ararken kullandıkları anahtar kelimeleri listeleyin.
  • Kampanyanız ile ilgili anahtar kelimeler için beyin fırtınası yapın.
  • Google Anahtar Kelime Planlayıcı aracını kullanın.
  • Daha düşük maliyetli reklamlar oluşturmak ve hedef pazarınıza ulaşmak için alışılmışın dışında düşünün.
  • Olabildiğince spesifik olun.

Daha sonra, açılış sayfanıza eklemek için 2-3 anahtar kelimeyi seçin. Google Ads, eşleşen sayfaları ve alaka düzeyini sever. Bu nedenle açılış sayfası kelimelerinizi Google Ads reklam grupları ve kampanyalarıyla tutarlı hale getirin. Böylece kalite puanınızın doğal bir artış göstermesini sağlarsınız.

7. Sonuçları nasıl ölçeceksiniz?

Açılış sayfanızı tanıtmaya başlamadan önce, sonuçlarınızı ölçmek için hangi araçları kullanacağınızı belirleyin. Kampanya hedeflerinizi gerçek zamanlı olarak izlemek ve açılış sayfanızın getirilerini ölçmek için tercih ettiğiniz analiz araçlarının kurulumlarını gerçekleştirin.

Google Ads İçin Açılış Sayfası Oluşturma

Pazarlama temelini oluşturduktan sonra sayfanızı oluşturmak için bir açılış sayfası aracı kullanma zamanı gelmiş demektir. Sayfanızı etkili bir Google Ads kampanyası için tasarlarken eklemeniz gereken birkaç önemli öge vardır. Google'ın şu tür açılış sayfalarını sevdiğini unutmayı:

  • Alakalı
  • Kullanışlı
  • Benzersiz
  • Gezinmesi kolay
  • Güvenilir

Diğer taraftan kalite puanınızı artırmak için dikkat etmeniz gereken bazı adımlar vardır. Bunların neler olduğunu aşağıdan öğrenebilirsiniz. Bu ipuçlarını takip ederek daha iyi bir kalite puanı elde edebilirsiniz.

1. Açılış sayfanızda en iyi anahtar kelimelerinizi kullanın

Bundan daha önce söz edilmişti. Ancak açılış sayfanızdaki anahtar kelimelerinizi Google Ads kampanyalarında anahtar kelimelerle ne kadar iyi eşleştirmeyi başarırsanız Google sizi bir o kadar çok sevecektir. Bununla birlikte müşterileriniz de Google gibi düşünecektir.

Reklamınız tıklanırsa ve kullanıcılar hedef açılış sayfasına yönlendirilirler. Bu sayfanın tutarlı ve müşteri beklentilerine uygun olması gerekir. Bu sayede sayfaya güvenme olasılıkları bir o kadar artış gösterir. Güvenleri ne kadar fazla olursa dönüşüm sağlama olasılıkları da o kadar artar.

2. Teklifinizi tutarlı tutun

Bu oldukça açık bir şey. Ancak sağlam bir pazarlama kampanyası yürütürken, satış hunisi pazarlamanız boyunca teklifinizi, hizmetinizi ve ürününüzü tutarlı tutmanız gerekir. Örneğin, açılış sayfanız işletmenizin sunduğu yeni bir hizmet içinse şu yolu izleyebilirsiniz:

  • Avantajları tanıtan bir açılış sayfası oluşturun.
  • Anahtar kelimelerinizi hizmetiniz için kullanın.
  • Aynı avantajları tanıtan ve aynı anahtar kelimeleri kullanarak Google Ads'ı değerlendirin.

3. Orijinal ve kullanışlı bir açılış sayfası oluşturun

Açılış sayfanızın her birinin benzersiz olması gerekir. Ayrıca, her açılış sayfasının Google Ads kampanyalarınızın her biri için yararlı olması gereklidir. Bunun anlamı oldukça nettir: İçeriğinizi diğer açılış sayfası tekliflerinden kesip yapıştırmayın.

Açılış sayfalarınızı yayınlamayı düşündüğünüz her bir reklam veya reklam grubu için benzersiz ve spesifik hale getirin. Ayrıca yararlı bilgileri de ekleyin. Google'ın hedef açılış sayfanızı okuduğunu unutmayın.

Anahtar kelimeleriniz ve hedeflenen pazarınız için ne kadar geçerli olursa o kadar iyidir. Böylesi bir durumda Google sizi daha çok sevecektir. Aynı şey müşterileriniz için de geçerlidir. Doğru yaklaşımla onların sevgisini de kazanabilirsiniz.

4. Net bir harekete geçirici mesaj tasarlayın ve yazın

Dönüşüm sağlayan bir açılış sayfası oluşturmanın temellerinden biri, gözükmesi ve tıklanması kolay bir harekete geçirici mesaj oluşturmaktır. Özellikle zıt renklerde bir harekete geçirici mesaj düğmesi oluşturun. Ayrıca insanları motive etmek için eyleme yönelik kelimeler kullanın.

Harekete geçirici mesajları daha iyi hale getirmek her zaman sonuç getirir. Sadece harekete geçirici mesaj metnini değiştirmek bile dönüşümleri %160 oranında artırabilecektir. İşte harekete geçirici mesajınızı geliştirmenin birkaç yolu vardır:

  • "Satın alın", "şimdi harekete geçin" veya "şimdi alın" gibi basit eylem kelimeleri kullanın.
  • Kontrast renklerle bir harekete geçirici mesaj düğmesi yapın.
  • Harekete geçirici mesajınızı müşterilerinizin göreceği yere yerleştirin.

5. Dikkat dağıtıcıları ortadan kaldırın

Sayfanızı, kampanyanız için ziyaretçilerden istediğiniz tek bir işleme odaklayın. Tekrar etmek gerekirse sayfanızı bir eyleme odaklanmış halde tutun. Çok fazla harekete geçirici mesaj eklerseniz müşteri dönüşümünü kaybedersiniz.

Açılış sayfanızda metin ve görsel paraziti minimumda tutun. Neden tıklamaları gerektiğini ve daha sonra ne yapmaları gerektiğini müşterilerinize açıkça gösterin. Onları dikkat dağıtan şeylerle uğraştırmayın. Onlara net bir tıklama seçeneği sunun.

6. Kim olduğunuzu ve ne yaptığınızı gösterin

Kim olduğunuz, teklifinizin ne olduğu ve işletmenizin ne yaptığı konusunda açık olun. Google, güvenilirlik kazandıran sayfaları sever. Herkesin kim olduğunuzu ve ne yaptığınızı bilmesi söz konusu değildir. Açılış sayfanızda bununla ilgili ögelere yer vermeye çalışmalısınız.

Açılış sayfasında bir telefon numarası, adres, harita, logo ve işletme adı gibi bilgilere yer verin. Açılış sayfanız genellikle ziyaretçinin işletmeniz ile ilgili ilk izlenimidir. Burada doğru bilgilere yer vererek dönüşümleri artırmayı başarabilirsiniz.

7. Google Ads'ın okuyabileceği bir açılış sayfası oluşturun

Google açılış sayfanızı bir insan gibi okuyabilir. Ancak onun bir arama motoru olduğunu unutmamalısınız. Dolayısıyla açılış sayfanızı siz gerekli bilgileri vermediğiniz sürece bir robot gibi okuyacaktır. Açılış sayfanızı oluştururken SEO taktikleri ile ilişki kurma fırsatına dikkat edin.

  • İyi meta etiketler kullanın - Sayfanızın ne hakkında olduğunu aktarmak için başlık etiketler, açıklama özellikler, alternatif etiketler ve daha fazlası gibi meta etiketleri kullanın. Buralarda anahtar kelimelere yer vermeyi unutmayın.
  • İçerik ile başlık etiketlerini eşleştirin - Müşterileriniz ve Google'a aynı şeyi söylediğinizden emin olun. Başlık sayfalarında tutarlı anahtar kelimeler kullanın. Aynı zamanda bunları sayfa içeriğiniz ile eşleştirin.
  • Anahtar kelimelerinizi açılış sayfası URL'nizde kullanın - Açılış sayfanızı barındırmak üzere yeni bir sayfa oluştururken kullandığınız site adresi düşündüğünüzden daha önemlidir. Açılış sayfanızın amacını açıklayan en iyi anahtar kelimelerinizi kullanın.

Sonuç

Açılış sayfanızı Google Ads için optimize etmek için yukarıdaki ipuçlarını değerlendirmeye çalışın. Google sizi daha düşük maliyetle daha yüksek sıraya yerleştirecektir. Böylece müşteri dönüşümlerini artırmayı başarabileceksiniz.

Ayrıca elde ettiğiniz tüm verileri doğru şekilde okuduğunuzdan emin olun. Analiz araçlarını periyodik olarak kontrol edin. Çeşitli çok yönlü A/B testleri gerçekleştirerek açılış sayfalarında neyin işe yaradığını daha iyi bir şekilde test etmeye çalışın.

Yazar Hakkında

Hüseyin Yıldırım
Hüseyin Yıldırım

Yorum Yap