Google Ads'de Dönüşüm Takibi Nasıl Yapılır?
Büyük veya küçük bir işletme olabilirsiniz. Bir Google Ads kampanyası yürütüyorsanız Google Ads dönüşümlerini doğru ve güvenilir bir biçimde nasıl izleyeceğinizi bilmek isteyebilirsiniz.
Google reklamlarınızın sonuçlarını en üst düzeye çıkarmak ve hedeflerinize daha hızlı ulaşmak için müşterilerinizin zaman içindeki yolculuğunu anlamanız, nitelikli erişiminizi ölçmeniz ve müşteri yolculuğundaki pazarlama etkisini belirlemeniz gerekir.
Google, reklam kampanyalarının sonuçlarını izlemek ve ölçmek için çok çeşitli çözümler sunar. Ancak, hangisinin veya hangi kombinasyonun sizin için en iyi olduğunu bulmak biraz zor olabilir.
Dönüşüm Takibi Konusunda Bilmeniz Gerekenler
Dönüşüm takibi nedir? Dönüşüm, müşterilerinizin pazarlama mesajınız ile karşılaştıklarında gerçekleştirmesini istediğiniz işlemdir. En belirgin dönüşüm bir ürünün satın alınmasıdır. Ancak işletmenizin müşteri yolculuğunun farklı aşamalarında olan insanlar için ek dönüşümler tanımlaması gerekebilir.
Google Ads kampanyanızda değerli olduğunu düşündüğünüz belirli etkileşimler ayarlayabilirsiniz. Ardından, dönüşüm izleme ayarlarını gerçekleştirerek reklam kampanyanızın bu değerli etkileşimlerin kaçını getirdiğini izleyebilirsiniz.
Müşterilerinizin işletmeniz ile etkileşime girme biçimleri hakkında bilgi sahibi olmadan başarıyı ölçmek veya pazarlama stratejisini geliştirmek zordur. Bu yüzden yeni kampanyalar başlatmadan önce ilk işiniz muhakkak dönüşüm takibi konusunda elle tutulur bir adım atmak olmalıdır.
Dönüşüm izlemeye başlamadan önce bir reklam kampanyası oluşturmanız gerekir. Bunun reklam kampanyalarınız için hedeflerinizi belirleyeceğiniz yer olduğunu hatırlamak önemlidir. Reklamlarınız için dönüşüm izlemeyi ayarlamak için önceli değerli olduğunu düşündüğünüz dönüşüm işlemleri oluşturmanız gerekir.
Dönüşüm kaynağınız sitenizde, uygulamanızda veya telefonunuzda olabilecektir. Hedeflerinize bağlı olarak bu kaynakların herhangi bir kombinasyonu için izleme ayarlaması gerçekleştirebilirsiniz. Her kaynak için sayım, kategori vb. gibi çeşitli seçenekler ayarlarsınız.
Bir dönüşüm işlemi oluşturduktan sonra ilişkili bir dönüşüm izleme etiketine de ihtiyacınız olabilir. Bazı durumlarda dönüşümler otomatik olarak izlenirler. Ancak diğerleri için Google Ads size sitenize veya uygulamanıza eklemeniz gereken bir etiket veya snippet sağlayacaktır.
Etiketleri yükledikten sonra Google Ads dönüşümlerini izlemeye hazır hale gelirsiniz. Bir müşteri sitenizde, uygulamanızda veya diğer kaynaklarda istediğiniz dönüşüm işlemlerini gerçekleştirdiğinde dönüşüm izleme etiketi verileri Google Ads'e geri gönderir.
Artık "Kampanyalar" sekmesinde yer alan "Dönüşüm" sütunlarına göz attığınız zaman bu dönüşüm verilerini görebilirsiniz. Bu raporlar, kampanyalarınızın veya belirli reklamların hedeflediğiniz pazarlama hedeflerine göre nasıl bir performans gösterdiğini ortaya koyarlar.
Bu rapordaki verileri gelecek kampanyalarınızda kullanmanız gerekeceğini bilmelisiniz. Reklamlarınız ile maksimum dönüşüm sayısı elde etmek istiyorsanız teklif stratejilerinizi değiştirmek için elinizde bulunan verileri değerlendirmelisiniz.
1. Hedeflerinizi Anlayın
Başlamak için reklamlarınız ile ulaşmak istediğiniz belirli pazarlama hedeflerini açıkça tanımlamak önemlidir. Bunları belirledikten sonra, reklam kampanyalarınızı bu hedeflere göre oluşturabilirsiniz.
Hedefler belirlemek, özellikle reklam kampanyalarınızın sonuçlarını yansıtmaya ve bunlarla ilgili işlem yapmaya zaman ayırdığınızda, performansı artırmak için daha akıllı değişiklikler yapmanıza yardımcı olur.
2. Dönüşümleri Oluşturmaya Başlayın
Google Ads hesabınıza giriş yapın. Ardından üst kısımda yer alan araç çubuğundan "Araçlar ve Ayarlar" seçeneğine tıklayın. Daha sonra "Ölçüm" ve ardından "Dönüşümler" kısmına girin. Burada "Dönüşüm İşlemleri" ve "Dönüşüm İşlemi Grupları" gibi seçenekler görürsünüz.
Bu sayfada mavi "+" butonuna tıklayın. Karşınıza "Web sitesi", "Uygulama", "Telefon çağrıları" ve "İçe aktar" şeklinde dört farklı seçenek gelecektir. İzlemek istediğiniz her dönüşümün farklı bir kurulum işlemi vardır. Dolayısıyla, dönüşüm izlemeyi kurmanın ilk adımı dönüşüm kaynağını belirlemektir.
- Web sitesi, neyi takip edersin? - Sitedeki tamamlanan müşteri işlemleri. Örneğin, satın alma, haber bülteni kaydı, bir butona tıklama.
- Uygulama, neyi takip edersin? - Uygulamanızda tamamlanan müşteri işlemleri. Örneğin, uygulama yükleme, satın alma gibi tamamlanmış bir uygulama içi işlem.
- Telefon çağrıları, neyi takip edersin? - Müşteri çağrıları. Örneğin, reklamlanızdaki, sitenizdeki veya mobil sitenizdeki bir tıklamayla gerçekleştirilen aramalar.
- İçe aktar, neyi takip edersin? - Bir reklam tıklaması çevrimdışı dünyada bir dönüşüme yol açtığında. Örneğin, bir reklamın tıklanması ofisinizde veya telefonunuzda satışa neden olur.
Unutmayın, herhangi bir türden dönüşüm izlemeyi kurmadan önce izlemek istediğiniz kaynağı bulmanız gerekir. Bazen seçim daha basittir. Örneğin, uygulama etkinliğini izlemek istiyorsanız "uygulama" seçeneğini seçmeniz gerekir.
Peki, web sitesinde yaşanan bir satın almaya yol açan telefon görüşmeleri ne olacak? Her zaman, hangi etkinliğin nerede başlatıldığını değil, hangi etkinliği izlemek istediğiniz belirleyin. Böylece uygun kaynağa sahip olacaksınız.
3. Web Site İçin Dönüşümler Nasıl Ayarlanır?
İlk olarak Google Ads'de yeni bir dönüşüm işlemi oluşturmanız gerekir. Ardından dönüşüm kaynağı olarak "Web sitesi" seçeneğini seçin.
Örneğimizde satışlar bir öncelik olduğundan, Kategori kısmında "Satın Alma" seçili olmalıdır. Ardından dönüşüm takibi işleminize bir dönüşüm adı belirlemelisiniz.
Ardından, satın alma dönüşüm işlemi için uygun olan Değer ve Sayım ayarlarını seçin.
Kayıt için, sadece yukarıdaki kategori kısmında kayıt işlemini seçmeniz, bir değer tanımlamanız ve saymanız yeterlidir. Kayıt için tek bir kurulumu tercih etmelisiniz. Ayrıca ilişkilendirme modelini seçmeniz istenecektir. Hangisini seçmeniz gerektiğini birazdan öğrenebileceksiniz.
4. Telefon Çağrıları İçin Dönüşümler Nasıl Ayarlanır?
Bir sitede bir numaraya yapılan aramaları izlemek için Google, işletmenize kullanıcıların reklamınızı tıkladıktan sonra sitenizden yaptıkları aramaları tanımlamaya ve ölçmeye yardımcı olan benzersiz bir telefon numarası sağlar. Dinamik olarak oluşturulan Bu Google yönlendirme numarası, sitenizdeki işletme telefon numarasını bu kullanıcılar için değiştirir.
Birisi reklamlardan birini tıkladıktan sonra sitenizi ziyaret edip sitenizdeki Google yönlendirme numarasını kullanarak işletmenizi aradığında, telefon çağrısı dönüşüm izlemeyi kullanarak bu aramaları tanımlayıp ölçebilirsiniz.
Bu sayede ayrıntılı raporları görebilirsiniz. En önemlisi, hangi anahtar kelimelerin, reklamların, reklam gruplarının ve kampanyaların bu arama dönüşümlerine yol açtığını anlayabilirsiniz. Böylece uygun şekilde kampanyalarınızı geliştirmeye devam edebilirsiniz.
Dönüşüm kaynağı olarak "Telefon Çağrıları" seçeneğini seçin.
Telefon çağrılarının kaynağının web sitenizde listelenen bir telefon numarası olduğunu belirtin.
Dönüşüme "telefon aramaları" gibi bir isim verin. Bunların "telefon aramasıyla elde edilen potansiyel müşteri" şeklinde kategorilere ayrılması gerektiğini unutmayın. Ardından, her telefon görüşmesine atamak için bir değer seçin.
-
Tıklama başına yalnızca bir dönüşümün sayılması ve dönüşüm olarak kabul edilebilmesi için bir aramanın minimum uzunluğunun olması gerektiğini belirtebilirsiniz. Bu örnekte uzunluk 60 saniye olarak seçilmiştir.
Oluştur butonuna tıkladıktan sonra karşınıza "Etiketi kendiniz yükleyin" seçeneğini de içeren üç seçenek çıkacaktır. İlk seçeneği seçmeniz gerekir. Daha sonra dönüşüm işlemini içeren telefon numarası girin. Google Ads, aramanın izlenebilmesi için web sayfanıza ekleyebileceğiniz kısa bir telefon snippet ögesi oluşturacaktır.
Gerekli ayarlamaları yaptıktan sonra "SNİPPET'İ İNDİR" seçeneğine dokunmayı ihmal etmeyin. Bunu sitenizde <head></head> kodlarının arasına eklemeniz gerekecektir.
5. Uygulamalar İçin Dönüşümler Nasıl Ayarlanır?
Google Ads'de "Dönüşüm İşlemleri" penceresinde yer alırken mavi "+" butonuna tıklayın. Daha sonra karşınıza gelen seçeneklerden "Uygulama" seçeneğini seçin. Karşınıza 3 farklı seçenek çıkacaktır. Bu seçeneklerden Google Play'i, ardından "Yükleme Sayısı" seçeneğini seçin ve "Devam" deyin.
Karşınıza çıkan sayfada "Dönüşüm Adı" kısmına "uygulama takibi" gibi bir isim yazın. Ardından "Mobil Uygulama" kısmında uygulamanızın paket adını girin. Bu paket adı sahip olduğunuz uygulamanın URL adresinde yer alan bilgileri içerir.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.king.candycrushsaga
Yukarıdaki örnekte uygulamanın paket adı "id=" kısmından sonra gelen isimdir. Dolayısıyla paket adı olarak "com.king.candycrushsaga" seçilmelidir. Kendi uygulamanız için benzer veriyi alıp buraya girmelisiniz. Ardından bir değer eklemeli ve daha sonra "Oluştur ve Devam Et" butonuna tıklamalısınız.