Google Ads

Google Ads, reklam verenlerin reklamlarını Google'ın arama motoru sonuç sayfasında göstermesine olanak sağlayan bir platformdur. Bu platform tıklama başına yöntemiyle çalışmaktadır. İşletmeler hedefledikleri anahtar kelimede en üst sırada yer almak için ödeme yaparlar.

Google Ads tıklama başına ödeme (PPC) şeklinde çalıştığından sadece bir ziyaretçi reklamınızı tıkladığında ödeme yapmanız gerekir. Google Ads pazar yeri, kullanıcıların tıklamalar için teklif verdikleri bir açık artırma alanı gibi işleyiş gösterir. Ancak en yüksek teklifi verenin kazanması her zaman garanti değildir.

Google Ads Nedir?

Google Ads, işletmelerin dünya genelindeki müşterilere ulaşmalarına imkan tanıyan en büyük online reklamcılık platformlarından biridir. Bu tıklama başına ödeme ağı aracılığıyla reklam verenler Google'a ilgili hedefleme için ödeme yaparlar ve ürünleriyle ve hizmetleriyle ilgilenen kullanıcılara erişirler.

Bir reklam şu şekilde görünecektir:

Google Ads

Google Reklam Ağı Nedir?

Google Ads, işletmelere iki ana ağda (arama ve görüntülü reklam ağı) kullanıcıları hedefleme imkanı tanır.

Arama ağında, reklam verenler alakalı anahtar kelimeler için teklif verirler. Bu, Google'a bir arama sorgusunun parçası olarak ilgili anahtar kelimeleri giren kullanıcılara reklamların gözükmesi anlamına gelmektedir. Ücretli arama sonuçları genellikle sayfanın üstünde ve altında yer alırlar.

Diğer taraftan, görüntülü reklam ağı, reklam verenlere banner reklamlarını Google ağının bir parçası olan sitelerde gösterme şansı sunar.

Reklam Sıralaması Nedir?

Google Ads sistemi esas olarak reklam verenin belirli bir reklam konumunu güvence altına almak için sisteme bir teklif yerleştirdiği canlı bir açık artırmadır. Diğer reklam verenlerin rekabetine ve sunduğu fiyat teklifine bağlı olarak reklam veren istenen konumu alır veya daha düşük bir konumda bulunur.

Gerçek reklam konumunuz iki faktör tarafından belirlenir. Sunduğunuz maksimum teklifiniz kalite puanınız ile çarpılır.

Maksimum teklif, görüntüleyenler reklamınızı tıkladığında ne kadar ödemek istediğinizi belirler. Kalite puanı, bir reklamın ne kadar iyi optimize edildiğini, açılış sayfasının kalitesini, beklenen tıklama oranını ve reklamın arama yapanlarla alaka düzeyini gösterir.

Reklam sıralamanız ne kadar iyi olursa Google arama sonuçlarında reklamınız bir o kadar yüksek sıralamada yer alır.

Yüksek kaliteli reklamlar ve iyi performans gösteren Google Ads kampanyaları da Google tarafından daha düşük tıklama başına maliyet, daha yüksek reklam sıralaması ve organik sıralamada daha yüksek sıralama ile ödüllendirilirler.

Google Ads Nasıl Ücretlendirilir?

Google Ads'in reklam verenlerden aldığı ücret reklamların ne olduğuna bağlı olarak değişkenlik gösterir.

Google Ads tıklama başına ödeme reklamcılık programı olduğundan, reklamlarınız ücretsiz olarak gösterilir ve yalnızca birisi Google arama sonuçları sayfasında reklamınızı tıkladığında ücret ödersiniz.

Google Ads sistemi canlı bir açık artırma sistemidir. Bu nedenle tıklama fiyatları rekabet durumuna ve bir tıklama için ne kadar ödenmek istendiğine göre değişiklik gösterecektir.

Doğru bir şekilde yapıldığında, Google Ads bir siteye diğer reklamcılık biçimlerine kıyasla çok daha rekabetçi maliyetlerle yüksek kaliteli trafik çekebilecektir.

Ancak, süreci uzman bir biçimde yönetemezseniz düşük kaliteli trafiği artırırken maliyetleri yükseltmiş olursunuz. Başarılı bir Google Ads kampanyası yürütmenin püf noktası, her bir tıklamanın maliyetini belirleyen faktörleri anlamaktır.

  • Anahtar kelime rekabeti
  • Maksimum teklif ve teklif konumu
  • Ortalama aylık bütçe
  • Tıklama oranları
  • Anahtar kelimelerinizin kalite puanı

Çok sayıda aylık arama içeren yüksek hacimli anahtar kelimeleri hedefliyorsanız, bu trafiği yakalamak adına her bir tıklama için 1-20 lira arasında bir ödeme yapıyor olabilirsiniz.

Google Ads maliyetlerinizi yönetmek için kampanya düzeyinde günlük bir bütçe belirlemeniz gerekir. İstediğiniz zaman bu konuda değişiklik yapmakta özgür olduğunuzu unutmamalısınız. İdeal olarak, yeni başlayan kişilerin düşük bütçeyle başlangıç yapmaları gerekir. Daha sonra analizlere ve satışların kalitesine bağlı olarak bütçenizi yönetmelisiniz.

Google Ads Nasıl İşleyiş Gösterir?

Google Ads'in nasıl işlediğini merak ediyor olabilirsiniz. Bu merakınızı gidermek için aşağıda sürecin bir özetini bulabileceksiniz.

  • Bir reklam veren bir reklam kampanyası, reklam grubu veya tek bir reklam oluşturur.
  • Reklam veren, anahtar kelime, konum vb. gibi hedefleme seçeneklerini belirler.
  • Reklam veren bir teklif veya birisinin reklam tıklaması için ne kadar ödemek istediğini belirler.
  • Google Ads, reklam verenin reklamlarını değerlendirir ve onlara bir kalite puanı atar.
  • Hedeflenmiş bir anahtar kelime içeren bir arama yapıldığında reklam açık artırması tetiklenir.
  • Google, kazananı belirlemek için uygun reklamların tekliflerini ve kalite puanlarını kullanır.
  • Google kazanan reklamı kullanıcının önüne çıkarır veya ona daha yüksek bir sıra verir.

Google Ads, aşağıdakiler gibi diğer hedefleme seçeneklerinin yanı sıra anahtar kelimelerle de çalışır:

  • Konum
  • Kullanıcı davranışı
  • Kullanıcı ilgi alanları
  • Demografik bilgiler

Çoğu durumda, reklam verenler Google Ads kampanyalarında anahtar kelimeler kullanırlar. Bu anahtar kelimeler, reklam kampanyanızın temelini oluştururlar. Bu yüzden size ait olan reklamın Google'daki arama sonuçlarında ne zaman görüneceğini etkiler.

Normal kampanya yönetiminin bir parçası olarak muhtemelen anahtar kelime hedefleme seçeneklerinizi zaman içinde günceller veya düzenlersiniz. Kampanyalarınızı oluşturmayı ve düzenlemeyi bitirdiğiniz zaman Google oluşturduğunuz reklamları inceleyip onaylayabilir.

Google onaylama işlemini tamamladıktan sonra, reklamlarınız Google Arama Ağı veya Google Görüntülü Reklam Ağı gibi uygun reklam ağlarında gösterilir. Ancak, reklamlarınızın gösterilmesi için reklam açık artırmasını kazanmanız gerekir.

Reklam açık artırması üç faktöre bağlı olarak gerçekleştirilir:

  • Teklifiniz: Google Ads, bir ödeyen kazanır platformu değildir. Ancak, teklifiniz reklam açık artırmasındaki performansınızı etkiler. Teklifinize bağlı olarak, şirketiniz kazanabilir veya kaybedebilir. En iyi performans ve yatırım getirisi için fahiş tekliflere karşı gerçekçi teklifler vermelisiniz.
  • Kalite Puanınız: 1-10 arasında değişen kalite puanınız, reklamlarınızın, anahtar kelimelerinizin ve açılış sayfalarınızın değerini, alaka düzeyini ve geçmiş performansını özetler. Yüksek kalite puanı, reklam ağlarında daha iyi konumlara ve daha düşük reklam maliyetlerine yol açabilir.
  • Reklam Uzantılarınız: Reklam uzantılarını kullanmak, kullanıcılara ekibinizle iletişim kurmak için bir telefon numarası sunmanızı sağlayacağı için reklamınızın performansınızı artırabilir. Reklamınıza değer katmak, reklam açık artırmasını kazanma şansınızı artırabilir. Bu yüzden reklam oluştururken uzantıları kullanmayı deneyebilirsiniz.

Google Ads Kalite Puanı Nedir?

Google Ads hesabınızdaki kalite puanı metriğine göz atarsanız aslında açıklamasından her şeyi anlayabilirsiniz. Kalite puanı, her bir reklamın veya anahtar kelimenin nasıl performans gösterdiğine ilişkin 1-10 arasında bir sıralamadır.

Kalite puanı ne kadar iyi bir performans sergilediğinize dair genel bir puandır. Ayrıca kalite puanı üç farklı bölümden oluşmaktadır:

  • Beklenen Tıklama Oranı: Alanınız için ortalama tıklama oranı nedir? Ortalamanın üstünde olmanız durumunda çoğundan daha iyi bir kalite puanı elde edebilirsiniz.
  • Reklam Alaka Düzeyi: Reklamlarınız ne kadar spesifik? Teklif ve harekete geçirici mesaj, reklamını yaptığınız ürün için anlamlı mı? Örneğin, reklamlarda "Şimdi mağazayı ziyaret edin" ibaresine yer vermiş ama sadece online satış gerçekleştiriyor olabilirsiniz. Bu durumda alaka düzeyiniz düşük olacaktır.
  • Açılış Sayfası Deneyimi: Açılış sayfanız reklamlarınız ile aynı bilgileri aktarıyor mu? Aynı teklif veya aynı anahtar kelimenin kullanılması gerekir. Bunu yapmazsanız kalite puanınız muhtemelen düşük olacaktır.

Bu üç faktörün tümü daha yüksek bir kalite puanı elde etmek için önemlidir. Kalite puanı sayesinde daha fazla kullanıcıyı dönüşüme ikna etmeniz mümkün olabilecektir. Kalite puanınız ne kadar yüksek olursa tıklamalar ve son edinim maliyeti bir o kadar düşük olacaktır.