Google Ads Remarketing Yeniden Pazarlama Reklamları
Yeniden hedefleme olarak da adlandırılan Google yeniden pazarlama, Google Ads'in potansiyel müşterileri internette dolaşırken takip etmesini sağlayan teknolojidir. Bir kullanıcı bir siteyi ziyaret ettiğinde küçük bir kod parçacığı onu bir yeniden pazarlama listesine ekler.
Ardından, Google reklam ağını kullanan başka bir siteyi ziyaret ettiklerinde onlara reklamınız sunulur. Google yeniden pazarlanan reklamlarınızı kimlerin göreceğinizi özelleştirmenize olanak tanır. Örneğin, yeni veya geri gelen müşterilere öncelik verme şansınız vardır.
Yeniden Pazarlama Nedir?
Sitenizi ilk kez ziyaret edenlerin %97'sinin hiçbir şey satın almadan ayrıldığını biliyor muydunuz? Bunun nedeni, önce sizi tanımalarının gerekmesidir. Google yeniden pazarlama reklamları, sitenizi ziyaret edenleri geri getirmeye yardımcı olur.
Yeniden pazarlama, bir işletmeden sitelerine göz attıktan sonra satın alma işlemi gerçekleştirmeden aldığınız reklamları ifade etmektedir. Ancak sitenizi ziyaret edenlerin hepsi, sunduğunuz şeyle ilgilenmedikleri için ortadan kaybolmazlar.
Belki düşünmek için zaman ayırıyorlardır. Belki parayı harcamak isteyip istemediklerinden emin değillerdir. Belki alışveriş yapmak için yeterli zamana sahip olamayabilirler. Yeniden pazarlama bu eski ziyaretçilere ulaşmanıza onlara hedefli teşvikler sunmanıza izin vermektedir.
Yeniden Pazarlama Nasıl Çalışır?
Bir kişi sitenizi ziyaret ettiğinde, ürününüze ve hizmetinize ilgi göstermiş olur. Yeniden pazarlama, onlara zaten neye ihtiyaç duyduklarını veya istediklerini hatırlatır. Çevrimiçi pazarlama çabalarınız ile uyumlu doğru yeniden pazarlama stratejisiyle markanızın görünürlüğü artırabilirsiniz.
1. Teşvikleri kişiselleştirmenizi sağlar
Markanızı veya tekliflerinizi tanıttığınızda ne kadar ilerleme kaydetmiş olursa olsunlar potansiyel müşterilerinize yeniden pazarlama yapmanız mümkündür. Bunu gerçekleştirebilmek yeniden pazarlamanın en güçlü yanlarından birisidir.
Örneğin, bir müşteri herhangi bir şeyi gerçekten tıklamadan ayrılırsa, sunduğunuz bir hizmeti vurgulayan bir reklamla merakını yeniden yakalayabilirsiniz. Potansiyel bir müşteri bir ürünü sepetine koyarsa ancak ödemeden önce ürünü terk ederse ona özel teklif sunabilirsiniz.
2. Uygun maliyetli çözüm sunar
Geleneksel ücretli reklamlarla karşılaştırıldığında, yeniden hedefleme kampanyalarına sahip Google yeniden pazarlama reklamları, aynı hedef kitleye ulaşmak için çok daha az maliyetlidir. Çevrimiçi reklam verenler için oldukça uygun maliyetli olabilecektir.
Google Görüntülü Reklam Ağı, yeniden pazarlama kampanyaları için popüler bir platformdur. Oraya bir reklam yerleştirdiğinizde 1000 kişiye ulaşmak için yaklaşık 2-2.5 dolar (global ortalama) ödemeniz gerekmektedir.
Diğer taraftan Google'ın arama sonucu sayfalarında tıklama başına ödeme reklamları satın aldığınızda, aynı sayıda kişiye ulaşmak için 35 dolarlık bir ödeme yapmanız söz konusudur. Yeniden pazarlamacılar bu açıdan 32 dolardan fazla tasarruf sağlamış olmaktadırlar.
3. Çalışmalar sonuç verir
Yapılan araştırmalara göre kullanıcıların yaklaşık %75'i yeniden hedeflendiklerinin farkındadırlar. Ama daha önemlisi insanlar onlara cevap vermektedirler. Bu açıdan yeniden hedefleme reklamlarının başarısı çok daha yüksektir.
Örneğin, Google arama reklamı için ortalama tıklama oranı %0,07-%0,1 şeklindedir. Yeniden hedeflenmiş reklamlar için ortalama oran ise %0,7-%0,10 şeklindedir. Diğer taraftan tıklayan kullanıcıların dönüşüm sağlama ve müşteri olma olasılıkları %70'in üzerindedir.
Google Yeniden Pazarlamaya Başlangıç
Google yeniden pazarlama kampanyasıyla başlamak için bir Google Ads hesabınızın olması gerekir. Google, sitenizin tüm sayfalarına yerleştirmeniz için size bir etiket verir. Etiketi yerleştirdiğiniz zaman ziyaretçileriniz hakkında veri toplamaya başlayacaktır.
Google yeniden pazarlama etiketinizi, bir e-posta listesi kaydı veya belirli bir ürünü arama gibi hedef kitleleri hedeflemek için belirli bir kullanıcı eylemi hakkında veri toplamak üzere yönlendirebilirsiniz. Daha sonra bu bilgileri yeniden pazarlama kampanyalarınızda kullanabilirsiniz.
Yeniden pazarlama hedeflerinizi pazarlama stratejinizle uyumlu olacak şekilde belirlemeniz önemlidir. Örneğin, sepetindeki ürünlerle geri dönene herkese ücretsiz kargo teklifleri göndermek istiyorsanız bunun için bir kitle oluşturabilirsiniz.
Google Yeniden Pazarlamanın Avantajları
Google, yeniden pazarlama yapan tek şirket değildir. En yakın rakibi yeniden hedefleme konusunda başarılı olan Facebook'tur. Ancak konumuz Google yeniden pazarlama olduğu için öncelikle onun avantajlarından bahsetmek gerekmektedir.
1. Erişimi daha geniştir
Facebook, sosyal merkezli işletmeler için iyi iş çıkarabilir. Ancak bir yeniden pazarlama aracı olarak kullanımı sınırlıdır. Kullanıcılarınız platformda değilse, reklamlarınızın hedef kitlelerine ulaşması söz konusu olmayacaktır.
Google Görüntülü Reklam Ağı, tüm dünyada 2 milyondan fazla siteyi kapsar. İnternet kullanıcılarının %90'ına ulaşır. Buna karşılık, tüm internet kullanıcılarının %27'den azının Facebook'ta olduğunu unutmamak gerekmektedir.
2. Özelleştirilebilir
Google Görüntülü Reklam Ağı ile yeniden pazarlama kampanyanızı daha fazla özelleştirebilirsiniz. Örneğin, alışveriş sepetini terk eden müşterinizin bebek kıyafetleriyle ilgileniyorsa, reklamlarınızı çocuk giyim sitelerine yerleştirebilirsiniz.
- Farklı cihazlar
- Mobil uygulamalar
- Tüm ülkeler ve belirli coğrafi alanlar
- Google aramalarında kullanılan yerlerin adları
- Diller
Bunlar, reklamlarınızı birden çok düzeyde hedeflemenize olanak tanırlar. Örneğin, bebek kıyafeti alışverişi yapan kişi fiziksel mağazanızın bulunduğu bir konumdaysa, Google'ın hava durumunu kontrol etmek için onlara reklamlarınızın gözükmesini sağlayabilirsiniz.
3. Reklam performansı izlenip hassaslaştırılabilir
Google Analytics hesabınız varsa, Google Ads kampanyanıza izleme kodları ekleyebilir ve yeniden pazarlama çabalarınızın nasıl gittiğini görebilirsiniz. Bazıları özellikle iyi performans gösteriyorsa, bu kanallara daha fazla yatırım yapabilir ve diğerlerinden tasarruf edebilirsiniz.
Google Analytics, yeniden pazarlama kampanyalarınızı çok daha özel hale getirmenize yardımcı olabilir. Reklamlarınıza yanıt veren kişilerin ortak özelliklerini öğrenmek için demografi ve ilgi alanı raporlarını etkinleştirmeniz gerektiğini unutmamalısınız.
Artık yeniden pazarlamanın temellerini bildiğinize göre sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir şey satın almadan önce ayrılan kullanıcıları takip etmeye başlayabilirsiniz. Yeniden pazarlama, geleneksel reklamcılıktan daha düşük bir maliyetle daha iyi dönüşüm sunacaktır.
Google Analytics, etkili pazarlama kampanyaları geliştirmek için verilerinizden yararlanmanıza yardımcı olabilir. Google Görüntülü Reklam Ağı, yeniden pazarlama reklamlarınızı birden çok ülkedeki milyonlarca sitede göstererek marka bilinirliği oluşturabilirsiniz.