Google Ads Arama Ağı Reklamları

Google Ads arama ağı reklamlarını daha önce ücretli arama reklamcılığı olarak duymuş olma ihtimaliniz yüksektir. Google gibi arama motorlarında farklı konuları ararken bile Google Ads arama ağı reklamlarını fark etmiş olabilirsiniz.

Arama ağı reklamları, arama motoru sonuç sayfasında görünürler ve alakalı trafiğin bir işletmenin sitesine gitmesine yardımcı olurlar. Arama ağı reklamlarının neler olduğunu merak ediyor olabilir veya ilk reklamınızı oluşturmaya çalışıyor olabilirsiniz.

Ücretli arama reklamcılığı, sitenize daha nitelikli potansiyel müşteriler çekerken rakiplerinize göre avantaj sağlamanıza yardımcı olabilirler. Arama ağı reklamlarının ne olduğunu ve küçük işletmeler için neden önemli olduğunu aşağıda açıklamaya çalıştım.

Arama Ağı Reklamları Nedir?

Ücretli arama, pazarlamacıların reklamları arama motoru sonuç sayfalarına (SERP) yerleştirdiği ve bu tür reklamların aldığı etkileşim için ödeme yaptığı bir dijital pazarlama yöntemidir. Arama pazarlamacılığı, PPC reklamcılık ile el ele giden bir şeydir.

Buna rağmen tüm PPC reklamlarının ücretli arama olmadığını unutmamak gerekir. Reklam verenler arama yapılan bir kullanıcı reklamını her tıkladığında ne kadar ödemek istediklerine göre teklif verirler. Bu ücrete tıklama başına maliyet adı verilir.

PPC Reklamcılığı Nedir?

Tıklama başına ödeme veya kısaca PPC reklamcılığı, işletmelerin bir kullanıcının bir reklamı her tıkladığında ücret ödediği bir reklam türüdür. Facebook dahil olmak üzere PPC reklamcılığı sunan birçok platform vardır. Ancak, bu yazıda PPC reklamcılığın en popüler biçimi ele alınacaktır.

Arama ağı reklamcılığı, Google gibi arama motorlarına PPC reklamları yerleştirmeyi içerir. Ücretli arama reklamları ile işletmeler, arama motoru sonuç sayfasında sponsorlu bir bağlantı olarak görünmek için reklam yerleşimi için teklif verirler.

Arama motoru kullanıcıları işletmeyle alakalı anahtar kelimeleri aradıklarında PPC reklamı arama sorgularının sayfanın üst kısmında görünmesine neden olacaktır. Sayfanın üst kısmında görünen bu reklamlar potansiyel müşterileri yakalamak için ideal olacaktır.

Bir ziyaretçi reklamınızı her tıkladığında arama motoruna küçük bir ücret ödersiniz. PPC reklam kampanyalarınızı etkili bir şekilde oluşturduğunuz zaman bu ücretin minimum düzeyde kalması söz konusu olacaktır. Çünkü ziyaret genellikle bir tıklama için ödediğinizden daha değerli olacaktır.

Sonunda Google, stratejik olarak doğru müşterileri hedefleyen alakalı arama ağı reklamları oluşturan reklam verenleri ödüllendirir. Reklam kampanyalarınız ne kadar alakalı olursa, arama motoru sizi tıklama başına o kadar az ücretlendirir.

Tıklama başına maliyetiniz ne kadar düşükse, arama ağı reklam kampanyalarınızdan o kadar fazla kar elde edersiniz. Bu nedenle, küçük işletmelerin reklam kampanyaları konusunda stratejik olmaları ve bu kampanyaları etkili bir şekilde yönetmeyi öğrenmeleri çok önemlidir.

Arama Ağı Reklamlarının Avantajları

Arama ağı reklamlarına neden ihtiyaç duyduğunuzu merak ediyor olabilirsiniz. Birçok işletme için arama ağı reklamcılığının önemi oldukça büyüktür. Özellikle aşağıdakileri göz önünde bulundurduğunuz zaman avantajlardan yoğun bir şekilde yararlanmak mümkün olabilir:

  • Hızlı sonuçlar üretirler - Organik arama motoru optimizasyonu çalışmaları zaman alır. İçeriğiniz arama motorları için ne kadar optimize edilmiş olursa olsun, sonuçları hemen göremeye başlamazsınız. Arama ağı reklamları ise size arama motorlarından anında trafik getirirler.
  • Daha kalifiye satış potansiyeli sunar - PPC reklamlarının bir başka yararı küçük işletmelerin sitelerine daha fazla potansiyel müşteri getirmelerine yardımcı olmalarıdır. Bundan daha fazlası, sitenize PPC reklamlarınızdan gelen olası satışlar daha alakalı olacaktır.
  • Ölçülebilir sonuçlar sağlar - Ücretli arama reklamcılığının bir başka yararı da ölçülebilir sonuçlar sunmasıdır. Tıklama sayısı, tıklama başına maliyet ve bu tıklamalardan kaç satış geldiği dahil olmak üzere reklamların her yönünü açıkça ölçebilirsiniz.
  • Marka bilinirliğini yükseltir - Google'daki arama ağı reklamları, işletmenizin marka bilinirliğinin yükselmesine yardımcı olur. Her arama motoru kullanıcısı, arama motoru sonuçlarında gördüklerinde reklamınıza tıklamazlar. Ama marka tanınırlığı artış gösterecektir.
  • Yerel arama avantajı - Birçok küçük işletme, bulundukları yere yakın olan müşterileri hedefler. Arama reklamları, yerel trafiği hedeflemenin harika bir yoludur. Tüketiciler mağazaları aramak için mobil cihazlarını kullandıkları zaman reklamları görürler.
  • Bütçe dostudur - Reklam tıklaması başına ödeme yapmanız sezgisel görünmese bile arama ağı reklamları bütçe dostu olabilirler. Bu, onu sınırlı bir bütçeyle çalışan küçük işletmeler için ideal bir taktik haline getiren durumdur.

Google Ads Hesap Ayarları

Arama ağı kampanyaları oluşturmadan önce yapmanız gereken ilk şey Google Ads hesabınızı oluşturmaktır. Google bu işlemi oldukça basit hale getirir. Ancak ne bekleyeceğinizi bilmeniz için size yol göstermeye çalışacağım.

Google'ın arama motoru kullanıcılarına ücretli reklamlar üzerinden ulaşmak istiyorsanız bir Google Ads hesabı oluşturmanız gerekir. İlk olarak, hesabınızı oluşturmak için Google Ads sitesini ziyaret etmelisiniz. Google'da iş için G Suite hesabınızı kullanıyorsanız bu hesapla oturum açmalısınız.

Google Ads daha sonra size saat diliminiz ve para biriminiz gibi hesap tercihleriniz hakkında bazı sorular soracaktır. Bunu doldurduğunuz zaman fatura bilgilerinizi ayarlamanız istenecektir. Faturalandırma konusunda otomatik ödeme veya elle ödeme seçeneğini seçebilirsiniz.

Bir kredi kartından veya ticari bir banka hesabından borçlanmak için faturalandırma ayarlayabilirsiniz. Banka hesabı seçeneğini seçerseniz, Google sizden banka hesabınızı doğrulamanızı isteyecektir. Bu birkaç gün sürebileceği için hemen başlamak için kredi kartı daha uygun bir seçimdir.

Anahtar Kelime Araştırması

İçerik pazarlama stratejiniz için SEO anahtar kelime araştırması gibidir, karmaşık ve zaman alıcı olabilecektir. Bu araştırma süreci, etkili PPC reklam kampanyaları oluşturmak için gereklidir. Ücretli reklam kampanyalarınız için hangi anahtar kelime fırsatlarının olduğunu görmek istersiniz.

İlk PPC anahtar kelime araştırmanızı gerçekleştirirken, sitenize trafik çekmenize yardımcı olacak bir anahtar kelime fırsatları listesi oluşturmak istersiniz. Bu anahtar kelimeler, markanız ve ürün veya hizmet teklifinizle alakalı olmalıdır.

Anahtar kelimeler alakalı değilse sitenize doğru türde olası satışları yönlendirmekte zorluk çekersiniz. Anahtar kelimeleriniz ne kadar iyi hedeflenirse, yüksek nitelikli potansiyel müşterilerden daha fazla tıklama alma olasılığınız o kadar artış gösterir.

İlk anahtar kelime listenizi bir araya getirirken, uzun kuyruklu anahtar kelimeler içerdiğinden emin olmalısınız. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, oldukça spesifik ve daha az aranan anahtar kelimelerdir. Bu tür anahtar kelimeler arama motoru trafiğinin çoğunu oluştururlar.

Arama Ağı Reklam Yönetimi

Bir Google Ads hesabı oluşturduktan ve biraz anahtar kelime araştırması yaptıktan sonra, yeni reklam kampanyaları oluşturmaya başlayabilirsiniz. Ancak, ücretli arama reklamcılığının ayarlayabileceğiniz ve unutabileceğiniz bir şey olmadığını unutmamak önemlidir.

Reklam kampanyalarınızın etkili olmasını sağlamak için sürekli yönetim gerekir. PPC kampanyanızın performansını analiz ederken, sonuçları optimize etmek için kampanyalarınızda ayarlamalar yapmak istersiniz. Zaman içerisinde yönetmeniz gereken birkaç öğe vardır:

  • Anahtar kelime listesini güncelleme - Zamanla, daha fazla anahtar kelime araştırması yapmanız ve listenize daha alakalı anahtar kelimeler eklemeniz gerekecektir. Alaka düzeyini artırmaya ve bütçenizi en üst düzeye çıkarmaya yardımcı olmak için negatif anahtar kelimeler eklemeniz de gerekecektir.
  • Açılış sayfalarını iyileştirme - PPC reklam kampanyalarınızı optimize etmek, açılış sayfalarınızı zaman içerisinde iyileştirmeyi de içerir. PPC reklamlarınız ile uyumlu hale getirmek için hem içeriği hem de harekete geçirici mesajları değişmeniz gerekecektir.
  • Reklam gruplarını bölme - Reklam gruplarınızı daha küçük ve daha alakalı gruplara ayırmak, tıklama oranınızı artırmanıza yardımcı olabilir. Ayrıca, tıklama başına ödeme maliyetlerinizi artırmaya yardımcı olan kalite puanınızın da yükselmesine neden olabilir.

Tüm bu farklı unsurlar, Google arama ağı reklam kampanyanızın başarısına katkıda bulunmak için birlikte çalışırlar. Ancak, kampanyanızın bir bölümü eksikse istediğiniz performansı elde etmeniz mümkün olmayabilecektir.

Yazar Hakkında

Hüseyin Yıldırım
Hüseyin Yıldırım

Yorum Yap