Neden Google Ads'i Kullanmalısınız?

Google'da bir gün içerisinde gerçekleşen astronomik sayıda aramadan yararlanmak isteyen biri olabilirsiniz. Bunun en doğal sebebi hızlı bir şekilde büyümenizi sağlayacak reklamlardır. Google Ads'i kullanmaya başlamak için en iyi yol elbette platforma kayıt olmaktır.

Google Ads Nedir?

Google Ads, Google'ın online reklamcılık programıdır. Program sunduğunuz ürün ve hizmetlerle ilgilenen kitlelere ulaşmak için online reklamlar oluşturmanıza olanak tanır. Google Ads platformu, tıklama başına ödeme (PPC) şeklinde çalışır. Yani bir ziyaretçi reklama her tıkladığında ödeme yaparsınız.

Ancak çok fazla sayıda reklam aracı ve reklam yöntemi vardır. Hangisinin işletmeniz için en uygun olduğunu belirlemek zor olabilir. Bununla birlikte blog gönderileri, öne çıkan isimler ve satış görevlileri daima Google Ads'e yatırım yapmanızı tavsiye ederler.

1. Google'ın Muazzam Erişim Ağı

Bugün Google kendisini bir markanın ötesine taşımış durumdadır. Bunun nedeni ise insanların bir arama yaparken genellikle başvurduğu yerin Google olmasıdır.

  • Bir yerin adresini öğrenmek istiyorsunuz ne yaparsınız? Google'a sorarsanız.
  • Blog gönderisini sosyal medyada paylaşacak bir araç arıyorsunuz ne yaparsınız? Google'a sorarsınız.

Arama motoru yılda 2 trilyondan fazla aramaya ev sahipliği yapmaktadır. Bu günde 5 milyardan fazla arama yapmak anlamına gelir. Bunlar arasında işletmenizin sunabileceği sorunlara çözüm arayan insanlar da vardır. Onlara cevap konusunda yardımcı olmanız durumunda rakipleriniz yerine sizi tercih etmeleri daha olasıdır.

2. Hedefleme Seçenekleri

Google'da alıcı yolculuğunun her aşamasında her işletme ve her potansiyel müşteri için bir şeyler vardır. "Muhasebe yazılımı" gibi geniş anahtar kelime arama terimlerine teklif vermek, reklamınızı ürün araştırma sürecinde olan kişilere gösterecektir. Bu basit ve güçlü iki tekniği kullanmanıza yardımcı olur:

  • Tıklama sonrası açılış sayfanız ile bilgilerinizi sunarsınız. Yetkinizi kanıtlayan bilgilendirici içerik göndermeye başlarsınız.
  • Dönüşüm elde edemezseniz yeniden hedefleme yazılımını kullanarak onları geri kazanmaya çalışırsınız.

Müşteri tabanınıza katkı yapacak bir diğer güçlü teknik ise "serbest pazarlamacılar için muhasebe yazılımı" gibi uzun kuyruklu anahtar kelime terimleri için teklif vermektir. Bunlar genellikle daha ucuzdur. Bunları kullanmak tam olarak sunduğunuzu arayan insanların dikkatini çekmek için önemlidir.

3. Arama Niyetinden Yararlanma

Google Ads sayesinde ulaştığınız kişiler ile diğer reklamcılık biçimleriyle eriştiğiniz kişiler arasındaki en büyük fark insanların arama niyetidir.

Örneğin, sosyal medyada insanlar reklam vermek istemezler. Gündelik hayatlarına zarar veren sorunlara çözüm aramazlar. Bebek resimleri, tatil fotoğrafları ve aileden güncellemeler ararlar. Ayrıca, reklam yapılmasını istemediğiniz birine reklam vermeniz söz konusudur.

Bununla birlikte arama ağında reklam görmek istemeyen kişilere reklam vermiş olmazsınız. "Serbest pazarlamacılar için muhasebe yazılımı" gibi belirli bir şeyi arayan kullanıcılara reklam vermiş olursunuz.

4. Kampanyalar Üzerinde Tam Kontrol

Reklamların olabildiğince çok insana ulaştığı reklam kampanyaları yürütmek için engellerden sıyrılmanız gerekir. Bu kampanyaların başlaması ve sona erdirilmesi ekstra zaman ve kaynak tüketimi anlamına gelir.

Öte yandan "programatik reklamcılık" olarak da bilinen bir yazılımla reklam satın almak, uygun şekilde eğitilmiş her çalışanın yapacağı bir şeydir. Biraz eğitimle, kampanyalar başlatabilir ve onları durdurabilirsiniz. Böylece doğru fiyatla doğru kişilere ulaşma fırsatı elde edersiniz.

5. Herhangi Bütçeyle Çalışma Avantajı

Bir tıklama kazanmak bazı işletmeler için yüzlerce dolara mal olabilir. Yasal bir sektörde tıklama başına yaklaşık 1.000 dolara ulaşan uzun kuyruklu anahtar kelimeler vardır.

Ancak çoğu anahtar kelimenin maliyeti fazla değildir. Maliyetli olsalar bile reklamları kullanmanın bir avantajı günlük bütçenize, maksimum tekliflere ve daha fazlasına kısıtlamalar getirebilmektir. Bu şekilde istediğinizden daha fazla harcama yapmamış olursunuz.

6. Anlaşılır Sonuçlar Görme

Neyi yanlış yaptığınızı bilmiyorsanız nasıl iyileştirmeniz gerektiği konusunda herhangi bir fikriniz olmayacaktır. Bazı analiz panoları bunun ne olduğunu bulmayı neredeyse imkansız hale getirmektedir.

Google her şeyi kolay ve anlaşılır kılar. Tıklamalar, gösterimler, anahtar kelime bütçesi vb. gibi temel bilgileri öğrenirsiniz. Ayrıca ziyaretçilerin sitenizde tam olarak nasıl davrandıklarını görmenize olanak tanıyan bir Google Analytics entegrasyonu kullanabilirsiniz.

7. Hızlı Sonuçlar Alma

Arama motoru optimizasyonu hala en çok ziyaret edilen sitelerin en önemli bileşenidir. Birinci sayfada gördüğünüz yayınlar ve sayfalar, dikkatli bir şekilde araştırılmış anahtar kelimelerle iyi yazılmış değildirler. Zaman içinde çok sayıda link toplamış durumdadırlar.

Geniş bir anahtar kelime arama terimi için kendi sayfalarınızdan birini ilk tercih edilen konumda görmeniz yıllar alabilir. Bazı işletmelerin bunu görmesi bile söz konusu olmayabilir.

Bununla birlikte Google'ı kullanmaya başladığınız zaman tüm organik sonuçların üzerine sıçrama şansınız katlanarak artış gösterir. Reklam yayınlamaya başlayabilir ve organik sonuçların ekranın alt kısmında kaldığı sayfalarda ön plana çıkmaya çalışabilirsiniz.

8. Marka Bilinirliği Oluşturma

Kullanıcılar Google Ads ifadesini duyduklarında çoğunlukla arama motoru sonuç sayfalarındaki tıklama başına ödeme reklamlarıyla trafik çekmeyi düşünürler. Ancak, Google'ın reklamları epey çok yönlüdür. Ayrıca, marka bilinirliği oluşturmak için harika bir araca dönüşebilecektir.

Ziyaretçilerle güven oluşturmak için marka adınızı, kişiliğinizi, itibarınızı vb. güçlendirmek gerekir. Bunları ne kadar tutarlı bir şekilde gerçekleştirirseniz markanız o kadar güçlü olur. Böylece potansiyel müşteriler tarafından daha güvenli görülürsünüz.

Arama ağındaki reklamlar tıklama almasalar bile markanız, sloganınız ve sunduğunuz şeyler hakkında fikir vereceklerdir. Ayrıca, görüntülü reklam ağı aracılığıyla reklamınızı daha fazla kişiye göstermeyi seçerek marka bilinirliğine öncelik verebilirsiniz.

9. Daha Fazla Dönüşüm Elde Etme

Tıklama sonrası açılış sayfası deneyimine öncelik vermeyen reklam ağları, internet kullanıcılarını herhangi bir eski sayfaya (bir ana sayfa vb.) yönlendirmenize neden olabilirler. Bu durumda ziyaretçiler bütçenizi hızlı bir biçimde tüketeceklerdir.

Ancak reklamlarınızın Google'ın ağında görünmesi için son derece ikna edici bir tıklama sonrası açılış sayfasına ihtiyaç duyarsınız. Ayrıca, son derece ikna edici bir tıklama sonrası açılış sayfası oluşturduğunuz zaman reklam harcamalarınızı en verimli düzeye ulaştırmış olursunuz.

10. Maksimum Düzeyde Yatırım Getirisi

Google'ı etkilemek için oluşturulan ikna edici bir tıklama sonrası açılış sayfası, reklamcılık yatırım getirinizi en üst düzeye çıkaracak tek şey değildir. Bütçenizi en az miktarda tüketirken belirli pazarlama hedeflerinize ulaşmak için farklı teklif verme stratejilerini kullanabilirsiniz:

  • TBM teklifi, hedefinizin site trafiğini artırmaksa Google'ın önerdiği şeydir. Bu teklif verme yöntemini kullandığınız zaman bir tıklama için ödemek istediğiniz bir maksimum teklif belirlersiniz. Yalnızca reklam tıklandığında ödeme yaparsınız.
  • BGBM teklifi, marka bilinirliği oluşturmaya çalışıyorsanız Google'ın önerdiği şeydir. Bu stratejiyle, 1000 kişinin reklamınızı tam olarak görmesi için ödemek istediğiniz bir miktar seçersiniz. Arama ağında değil sadece görüntülü reklam ağında kullanılabilir.
  • EBM teklifi, Google'ın satın alma veya kaydolma gibi dönüşümlere odaklanılma durumunda kullanılmasını önerdiği teklif biçimidir. Bu yöntemle, belirli bir dönüşüm hedefinin işletmeniz için değerine bağlı olarak teklif vermiş olursunuz.

Bu şekilde, markanız için en doğru teklif biçimine karar vermeye çalışabilirsiniz. Bunu yaparken dikkat etmeniz gereken en önemli nokta hiç kuşkusuz markanızın hedefi olacaktır. Böylece markanızın reklamlarını daha fazla kişiye gösterme şansı elde edersiniz.

Sonuç

"Neden Google Ads kullanılmalı?" sorusuna artık "Neden olmasın?" diye cevap verebilirsiniz.

Reklam ağının farklı bütçeleri, farklı reklamcılık hedefleri ve farklı hedef kitleleri olan işletmeler için ideal bir çözüm sunduğunu söylemek mümkündür. Dile kolay yılda 2 trilyondan fazla arama yapılması söz konusudur. Markanızla bir şekilde bu aramalardan pay almaya çalışabilirsiniz.

Yazar Hakkında

Hüseyin Yıldırım
Hüseyin Yıldırım

Yorum Yap