Google Ads Nedir ve Nasıl Çalışır?
Arama pazarlaması dünyasında yeni olmanız durumunda Google Ads karşılaşacağınız ilk platformlardan birisi olacaktır. Bu platformun ne olduğunu ve nasıl çalıştığını öğrenmek bu nedenle çok önemlidir. Google Ads, Google'ın siteniz için reklam oluşturup arama motoru sonuç sayfasında yer alabileceğiniz reklam ağıdır. Bu reklam ağını kullanarak arama motoru sonuç sayfasında organik sonuçların üstünde yer almayı başarabilirsiniz.
Yeni sitenizin sıralamada organik olarak ilerlemesini beklemeye gerek yoktur. Ücretli aramayı kullanarak anında sonuçlar elde edebilirsiniz. Bununla birlikte Google Ads'ın kullanımı düşündüğünüz kadar zor veya pahalı değildir.
Ücretli Arama
Ücretli arama, bir arama motorunun listelerinde reklam vermek için kullandığınız terimdir. Bunlar normalde bir arama motoru sonuç sayfasının üst tarafında veya yan tarafında görülürler. Ayrıca her geçen gün organik sonuçlara daha fazla benzemektedirler.
Google bunu yapabileceğiniz tek arama motoru değildir. Bing arama motoru Bing Network adı verilen kendi reklam ağını işletmektedir. Ancak sahip olduğu kullanıcı potansiyeli düşünüldüğünde Google kat kat daha öndedir. Ücretli arama ve bununla ilgili farklı yollar hakkında daha fazla bilgiyi çeşitli ücretli arama rehberlerinden edinmeniz mümkündür. Şimdi biz yolumuza Google Ads'e odaklanarak devam edeceğiz. Google Ads'in nasıl çalıştığına bir göz atalım.
Google Ads'in Temel Prensipleri
Özetle, arama yapan bir kullanıcının Google'da kullanabileceği bazı anahtar kelimeleri seçersiniz. Ardından bu anahtar kelimelere dayanarak arama motoru sonuç sayfasında görünecek bir reklam oluşturursunuz.
Elbette bu terimleri kullanan kişilere reklam vermek isteyen tek şirket olmayacaksınız. Rakip şirketler aynı arama terimi için teklif verebileceklerdir.
Oluşturduğunuz reklamın görünmesini istiyorsanız, arama yapan bir kişi reklamınızı her tıkladığında Google Ads'e ne kadar ödemek istediğinize kazar vermelisiniz. Bu durum aynı zamanda diğer pazarlamacılara karşı teklif vermeniz anlamına gelecektir.
Tıklama başına ne kadar ödeme yaparsanız, oluşturduğunuz reklamın arama sonuçlarında görünme olasılığı o kadar yüksek olacaktır. Bu nedenle ücretli arama genellikle tıklama başına ödeme anlamına gelen PPC olarak adlandırılır.
Her ne kadar tıklama başına ödeyeceğiniz miktar büyük bir etken olsa bile üst sırada yer almanızı sağlayacak tek faktör değildir. Oluşturduğunuz reklamın arama motoru sonuç sayfasında ne kadar yüksekte görüneceğini belirlemek için Google ona "Ad Rank - Reklam Sıralaması" adı verilen bir değer atar.
Reklam Sıralaması Nedir?
Reklam Sıralaması, Google'ın arama motoru sonuç sayfasında gözükecek olan ücretli reklamların sıralamasını belirlemek için kullandığı bir ölçüttür. Google bunu kullanarak rekabet durumunda olan reklamlar arasından kazananı seçmiş olur.
Genel olarak konuşacak olursak, Reklam Sıralaması en yüksek olan reklam en üst konumda gösterilir. İkinci en yüksek Reklam Sıralaması değerine sahip olan diğer reklam ise ikinci sırada yer alır. Bu açıdan Reklam Sıralaması değerini belirlemek için kullanılan faktörleri bilmek önemlidir.
- Reklamı oluştururken kullandığınız teklif tutarı.
- Reklamın ve açılış sayfasının kalitesi.
- Reklamın gösterilmeye uygun olması için karşılaması gereken bir dizi kalite eşiği. Bunlar, aramanın konusu ve niteliği, konum ve cihaz türü gibi şeylere bağlı olabilir.
- Sorgu, aramanın zamanı, sayfada gösterilen diğer reklamlar ve konum ve cihaz türü gibi diğer kullanıcı sinyalleri dahil olmak üzere aramanın bağlamı.
- Reklam uzantıları ve diğer reklam biçimleri. Bunlar, telefon numarası veya sitenizdeki diğer sayfalara daha fazla bağlantı gibi ekleyebileceğiniz ek bilgilerdir.
Teklif Verme
Google Ads'te reklamınız her tıklandığında ödeme yaparsınız. Her bir tıklama için ödemek istediğiniz fiyata tıklama başına maliyet (TBM) adı verilir.
Bir maksimum teklif tutarı seçebilirsiniz veya bunu belirlemek için otomatik seçeneğini kullanabilirsiniz. Otomatik seçeneğinde Google, bütçeniz dahilinde sizin için teklif tutarını seçer ve teorik olarak size bu bütçe dahilinde mümkün olan en fazla tıklamayı getirir.
Gösterim başına maliyet (BGBM) adı verilen daha az yaygın bir seçenek daha vardır. Burası reklam için bin gösterim başına ödeme yaptığınız seçenektir. Ancak sadece görüntülü reklam ağında çalışmaktadır. Arama ağı reklamlarında bunu kullanamazsınız.
Google bir reklamı yayınlamak için tüm alakalı reklam verenlere bakar, açık artırma olup olmayacağına karar verir, açık artırmayı bekletir, hangi reklamın maksimum teklif ve kalite puanıyla öne çıktığını belirler ve reklamı sunar. Tüm bunları gerçekleştirmesi 0.5 saniye sürer.
Hedefleme Seçenekleri
Google Ads'in sunduğu diğer önemli avantajlardan bir de alaka düzeyidir. Bir reklam panosu yerleştirdiğiniz zaman gerçekte hedef kitlenizde yer alan az sayıda insana ulaşmak için reklamınızı bir sürü kişiye göstermek için ödeme yaparsınız. Google Ads ise reklamı ilgilendiğiniz kişilere daha etkili bir şekilde sunmayı kolaylaştırır.
Arama motoru sonuç sayfasında gösterilen reklamlar için sağlanan ana hedefleme türü anahtar kelime hedefleme biçimindedir. Kullanıcılar arama yaptığında reklamınızın gösterilmesini sağlamak için ilgili anahtar kelimelerde teklif vermeyi düşünebilirsiniz.
Ayrıca, Google Ads coğrafi bölgeye ve demografiye göre hedeflemeye izin verir. Özellikle belirli bir yaş aralığına veya cinsiyete hitap eden ürünler satıyorsanız demografiye göre hedeflemeyi kullanabilirsiniz. Google, sitenize ulaşmasını istediğiniz hassas kitleye erişebilmek için kapsamlı kullanıcı verilerinden yararlanabilecektir.
Google Ads Nasıl Kullanılır?
Google Ads, işletmelerin hedefledikleri müşterilere ulaşmasına ve işlerini büyütmesine yardımcı olan en büyük online reklamcılık platformlardan biridir. Bu tıklama başına ödeme ağı ile reklam verenler, Google'a getirilen kullanıcı başına ödeme yaparlar.
Google Ads'i kullanmak istiyorsanız başlangıç oldukça basittir. Aşağıdaki adımları takip ederek Google Ads'i etkili bir biçimde kullanabilirsiniz:
- Hesap hedeflerinizi belirlemelisiniz. Örneğin, Google Ads'i marka bilinci oluşturmak için kullanıyorsanız veya olası satış oluşturmak için reklam kullanıyorsanız hesap yapısı ve kullandığınız özellikler tamamen farklı olacaktır.
- İdeal müşterilerinizin kim olduğunu, ne yaptıklarını, ne aradıklarını ve hangi cihazda olduklarını belirleyerek kitle karakterleri oluşturmalısınız.
- Aramanızın her aşamasında arama terimleri için arama, maliyet, rekabet ve hacim gibi bilgileri bulmak için anahtar kelime araştırmalarını kullanmalısınız.
- Google Ads hesabınızı her biri alakalı anahtar kelimeler ve reklamlar içeren farklı reklam kampanyalarına ve reklam gruplarına göre yapılandırmaya çalışmalısınız.
- İşletmeniz ile alakalı anahtar kelimeleri listeledikten sonra, anahtar kelimelere teklif vererek reklamlarınızı arama sonuçlarına yerleştirebilirsiniz. Rekabet yüksekse TBM çok yüksek olacaktır.
- Reklam kopyasını oluşturmalısınız. Alakalı anahtar kelimeler, ilgi çekici bir başlık, net bir harekete geçirici mesaj ve reklam uzantıları eklediğinizden emin olabilirsiniz.
- Satmaya çalıştığınız ürün veya hizmetin avantajlarına ve özelliklerine odaklanan kaliteli görüntüler, bir form ve net bir harekete geçirici mesaj içeren bir açılış sayfası tasarlamalısınız.
- Dönüşümleri izlemek için sitenize bir Google Analytics kodu yerleştirmelisiniz. Başarılı bir reklam kampanyasının anahtarı, tüm reklam kopyalarınızı ve açılış sayfalarınızı çift yönlü olarak test etmelisiniz.
Google Ads'i Kullanmalı Mısınız?
Google Ads, sitenizi hedeflenen bir kitlenin önüne çıkarmanın güçlü bir yoludur. Kullanabileceğiniz birçok online pazarlama taktiklerinden sadece biridir. Ancak diğer taktiklerin sonuç vermesi genellikle zaman gerektiren bir iştir.
SEO, sosyal medya ve içerik pazarlaması gibi çalışmalardan sonuç almaya çalışmak aylarca hatta yıllarca sürebilecektir. Google Ads ile ücretli reklamlara yatırım yapmak size daha fazla hızlı trafik kazandırmaya başlayabilecektir.
Çoğu işletme için online pazarlama taktiklerini bir arada kullanmak çok daha iyi olacaktır. Bu sayede daha hızlı sonuçlar alabilirsiniz. Google Ads için kullanabileceğiniz bütçeniz varsa onu pazarlama karışımına dahil etmek sağlam bir seçimdir.