Google Ads En İyi Teklif Verme Yöntemi Nedir?

Doğru Google Ads teklif türünü seçmek ve teklifleri ayarlamak için sağlam bir strateji uygulamak reklam maliyetlerinizi düşürmek için önemlidir. Aksi taktirde size ayrılan bütçeden daha fazla ödeme yapmak durumunda kalırsınız.

Sahip olduğunuz farklı seçeneklere derinden aşina değilseniz körü körüne bir tür Google reklam teklifi seçmek, aldığınız maaşın tamamını tamamen kırmızıya koymak gibidir. Bu yüzden Google teklif verme seçenekleri ve stratejileri hakkında bilgi sahibi olmalısınız.

1. Hedef Edinme Başına Maliyet (EBM)

Hedef EBM teklifi, dönüşümleri optimize etmek istiyorsanız kullanabileceğiniz bir teklif stratejisidir. Kampanya için birincil hedefiniz dönüşümleri hedefliyorsa, hedef EBM teklifini seçmek kullanıcıları belirli bir edinme maliyetiyle dönüştürmeye çalışacaktır.

Bu yöntemle Google Ads, EBM değerinize göre her kampanya için tekliflerinizi otomatik olarak belirler. Bazı dönüşümlerin maliyeti daha yüksek olsa bile diğerleri edinme maliyetlerini eşitlemek ve bu maliyetlerle uyumlu olmak için daha düşük maliyetli olabilirler.

Edinme maliyetlerinizin ne olduğunu bilmiyorsanız hedef EBM teklifi size karmaşık gelebilir. Edinme başına maliyetiniz, bir müşteri kazanmak için harcayabileceğiniz para miktarıdır. Örneğin, 50 TL'ye bir ürün satıyorsanız, hedef EBM'nizi 50 TL olarak ayarlamak istemezsiniz.

2. Reklam Harcamalarından Elde Edilen Gelir (ROAS)

Reklam harcamalarından elde edilen gelir doğru takip edilmesi gereken bir teklif verme stratejisidir. Çünkü biraz matematik gerektiren bir iştir. Evet, matematik pazarlamacıların kaçtığı epey ürkütücü ve korkunç olabilen bir konudur.

Maalesef matematik bu konuda önemlidir. Hedef ROAS, Google Ads'in tekliflerinizi, reklam harcamanızdan istediğiniz getiriye göre dönüşüm değerini en üst düzeye çıkaracak şekilde ayarlayacak teklif stratejisidir. Bu sayı yüzde bazlıdır.

Temel bir örnekle bunu açıklamak mümkündür. Bir sonraki Google Ads kampanyasında, harcanan her 2 TL için 10 TL oluşturmak istediğinizi düşünelim. Matematiği kullanarak şu formülü takip etmek istersiniz: "Satışlar / reklam harcaması x %100 = Hedef ROAS"

Yukarıda örnekten yola çıkarak "10 TL kampanyanın satışları / 2 TL reklam harcaması x %100 = %500 hedef ROAS" sonucunu bulmuş oluruz. Hedef ROAS oranını belirlerken bu formülü takip etmeli veya dönüşümlerde "Dönüşüm değeri / maliyet" oranına dikkat etmelisiniz.

3. Dönüşümleri Artırma

Dönüşümleri Artırma, Google Ads'in sunduğu en basit teklif verme stratejilerinden biridir. Belirlediğiniz maksimum günlük bütçeyi kullanarak Google, paranızın karşılığını en iyi şekilde alabilmeniz için teklifinizi otomatik olarak yönetir.

Örneğin, gün bütçeniz 50 TL ise Google en fazla dönüşümü bulmak için bunu akıllıca harcayacaktır. Tek bir dönüşümün maliyeti 50 TL ise Google sizin için herhangi bir teklif vermeyecektir. Bu yüzden, ilgili teklif verme yöntemini seçmeden önce günlük bütçenizi makul düzeye ayarlamalısınız.

Bir kampanyanın sonunda dönüşümleri en üst düzeye çıkarmanın kazançlı satışlara yol açıp açmadığını görmek için yatırım getirisini kontrol edin. Bu stratejiyi kullanarak ayarlama sırasında günlük bütçeniz dışında herhangi bir ayrıntı girmenize gerek yoktur.

4. Geliştirilmiş TBM (GTBM)

Geliştirilmiş TBM teklifi, Google Ads'de yer alan en makul stratejilerden biridir. Peki nasıl çalışır? Bu seçenek, akıllı teklif verme özelliğini kullanarak Google'a satış artırma olasılığına bağlı olarak teklif tutarını artırma veya azaltma hakkı tanır.

Böylece, maksimum tıklama başına maliyet ayarları üzerinden teklifinizin ortalaması alınmaya çalışacaktır. Bir arama çok rekabetçi ise ve TBM'ler aşırı yüksekse, Google dönüşüm sağlama olasılığından dolayı teklifinizi daha düşük maliyete düşürebilecektir.

5. Tıklamaları Artırma

Tıklamaları artırma bir anlamda tıklamaları en üst düzeye çıkarmak anlamına gelir. Günlük bütçenize göre otomatik bir teklif verme stratejisidir. Google Ads, günlük bütçeniz ile mümkün olan en fazla tıklamayı elde etmeye çalışacaktır.

6. Manuel TBM

Manuel TBM teklifi, teklif stratejin üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmanızı sağlar. Ancak, daha fazla kontrol, maliyetleri izlemek ve kendi başınıza ayarlamak için daha fazla zaman harcamanız anlamına gelecektir. Bir anlamda çok daha tecrübeli kişiler için uygun bir teklif biçimidir.

Manuel TBM, farklı reklam grupları veya yerleşimler için teklifleri kendi başınıza belirlediğiniz yerdir. Belirli kampanyalar diğerlerinden daha kazançlı ise, para eklemek veya diğer kampanyalardan bütçe aktarmak gibi kararlar alabilirsiniz.

Ayrıca, Manuel TBM teklifinizi ETBM teklifiyle birleştirme şansınız vardır. Bunu yaptığınız zaman bütçeleri manuel olarak kontrol edebilirsiniz. Ancak Google'ın teklifleri dönüşüm olasılığına göre ayarlamasına izin vermiş olursunuz.

7. Arama Sayfasındaki Konumu Hedefle

Arama Sayfasındaki Konumu Hedefle teklifi, Google'ın tekliflerinizi her zaman reklamlarınızı gösterecek şekilde otomatik olarak ayarlamasına izin verme stratejisidir:

  • Google'ın ilk sayfa sonuçlarında
  • Google'ın ilk sayfasının üstünde (1-4)

Google, bu stratejinin "yerleşimi garanti etmediği" konusunda kullanıcılarını uyarmaktadır. Bu stratejiyi kullandığınız zaman kalite puanınız sağlamsa bu konuda sorun yaşamazsınız.

8. Hedef Geçiş Payı

Hedef Geçiş Payı, Google Ads'de rakip hedefleme için mükemmel olan bir otomatik teklif çözümüdür. Geçmek istediğiniz belirli bir siteyi veya rakibi seçebilirsiniz. Google, hedeflediğiniz reklamları geride bırakmak için tekliflerinizi artıracaktır.

İlk olarak geçmek istediğiniz alan adını seçmeniz gerekir. En büyük rakibinize, Google arama motoru sonuçlarında daha sık denk geldiğiniz kişilere odaklanın.

Hedef geçişi yüzdesi, üst sıralarda yer almak için teklif vermek istediğiniz yüzdedir. Örneğin bunu %90 olarak ayarlarsanız 10 açık artırmadan 9'unda rakibinizi geride bırakmış olursunuz. Kısacası, yüzde ayarınız ne kadar yüksek teklif maliyetleriniz bir o kadar yüksek olacaktır.

9. Bin Gösterim Başına Maliyet (BGBM)

BGBM olarak da bilinen Bin Gösterim Başına Maliyet, yalnızca gösterimlere dayalı olarak teklif vermektedir. Bu seçenek Arama Ağı reklamlarında yer almaz. Sadece Görüntülü Reklam Ağı ve TrueVeiw gibi YouTube kampanyaları için geçerlidir.

10. Görüntülenebilir BGBM

Görüntülenebilir BGBM teklifi, en iyi marka bilinirliği kampanyaları için ayrılmış manuel teklif verme taktiğidir. Bu reklam türü yine Görüntülü Reklam Ağı için geçerlidir. Bu teklif türü, maksimum maliyetlerinizi görüntülenebilir 1.000 gösterime göre belirlemektedir.

11. Görüntüleme Başına Maliyet (GBM)

Görüntüleme başına maliyet teklifi Google Ads'deki video reklam için ayrılmıştır ve TrueView video platformunda kullanılabilir. GBM teklifini kullanarak video görüntülemeleri veya etkileşimleri için ödeme yaparsınız. TrueView platformundaki etkileşimler şu şekilde olabilecektir:

  • Harekete geçirici mesaj tıklaması
  • Yer paylaşımlı tıklamalar
  • Kartlar
  • Tamamlayıcı banner seçenekleri

Bir görüntüleme, birinin video reklamınızı ne kadar süreyle izlediğine göre belirlenir. GBM teklifinde biri reklamınızın 30 saniyesini izlediğinde veya etkileşime girmeye karar verdiğinde, bu durum bir reklam görüntüleme olarak sayılır.

GBM şu anda TrueView reklamlarında teklif türü için varsayılan ayardır. GBM teklifi için en yüksek teklifi girerek işe başlarsınız. Bu, maksimum görüntüleme başına maliyetiniz olarak bilinir. Örneğin, GBM değerini 0.25 TL olarak ayarlarsanız, bir kullanıcı reklamı izlediğinde 0.25 TL ödersiniz.

12. Hedef Gösterim Payı

Hedef Gösterim Payı, Google Ads tarafından sunulmuş göreceli olarak yeni bir teklif stratejisidir. Bu akıllı teklif stratejisi, marka bilinirliği oluşturmanıza ve mümkün olduğunca çok kişiye ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

Örneğin, basketbol ayakkabıları gibi belirli anahtar kelime aramaları için gösterimlere hakim olmak istiyorsanız, hedef gösterim payınız olarak %100'ü seçerek arama motoru sonuç sayfasında %100 oranında gösterim elde etmeyi başarabilirsiniz.

Sonuç

Google Ads'de yeni bir kampanya başlatırken mükemmel teklif türünü seçmek biraz karmaşık bir iştir. Aralarından seçim yapabileceğiniz tonlarca farklı seçenek vardır. Her biriyle ilgili deneyiminiz yoksa kampanyanızın gidişatını olumsuz etkileyebilirsiniz.

Bir teklif seçeneği belirlemeden önce hedeflerinizi değerlendirin. Daha iyi marka bilinirliği istemek, site trafiği istemek ve doğrudan satış yapmak gibi en iyi sonuçlar için farklı teklif stratejileri oluşturmalısınız. Böylece en iyi teklif verme stratejisinin ne olduğuna kolayca karar verebilirsiniz.

Yazar Hakkında

Hüseyin Yıldırım
Hüseyin Yıldırım

Yorum Yap