Google Ads Alışveriş Reklamları
Perakendeci olmanıza rağmen Google Ads'de reklam yayınlamıyorsanız çok yanlış yoldasınız demektir. Alışveriş reklamları artık aramadaki harcamaların %75'inden fazlasını oluşturmaktadır. Bu önümüzdeki yıllarda artış gösterebilecek bir orandır.
Alışveriş reklamlarının en önemli avantajlarından biri kullanıcı niyetidir. Ürünü ve fiyatını görerek bir reklama tıklar. Bu kullanıcının dönüşüm sağlama olasılığı, bir başka pazarlama kanalından gelen herkesten çok daha fazladır.
İçindekiler
Google Alışveriş Reklamları Nedir?
Pazarlama açısından Google Alışveriş reklamları, arama ağında benzersiz bir kampanyadır. Normal bir arama kampanyası gibi, reklamlar bir kullanıcı Google'da arama yaptıktan sonra gösterilir. Ancak bir arama kampanyasından farklı olarak, bir reklam oluşturmazsınız.
Alışveriş reklamlarında Google, reklamların ne zaman gösterileceğine ürün verilerine göre karar verir. Google, ürün verilerini ürün özet akışından alır. Google, beslemede bulunan başlığı, açıklamayı ve diğer yararlı verileri okuyarak arama sorgularına karar verir.
Yaygın bir yanlış anlamanın aksine Google Alışveriş, görüntülü reklam kampanyalarıyla hiçbir şekilde ilgili değildir. İnsanlar, alışveriş reklamlarında bulunan görseller nedeniyle bu yanılgıya sahiptir. Genel olarak, görüntülü reklamların resimlerini bulmuş olursunuz.
Diğer taraftan sitelerini, sayfaları ve hatta kullanıcıları hedefleyebilirsiniz. Ancak, bu kullanıcılar henüz Google'da arama yapmak gibi açık bir ilgi göstermezler. Öte yandan alışveriş reklamları çok daha amaç odaklı bir biçimde oluşturulmaktadırlar.
Google Alışveriş Reklamlarının Temel Bileşenleri
Google Alışveriş reklamlarının daha iyi anlaşılabilmesi için onun temel bileşenleri hakkında bilgi edinmek gerekmektedir. Bu bilgileri edindikten sonra Google Alışveriş reklamlarının tam anlamıyla ne olduğunu daha net anlamış olursunuz.
Ürün Başlığı
Google ürün başlığında 150 karaktere izin verir. Ürün başlığı, ürününüzü doğru bir şekilde tanımlamalıdır. Ayrıca açılış sayfanızdaki içerikle eşleşme söz konusu olmalıdır. Her zaman açılış sayfanızdaki başlıktan biraz farklı bir ürün başlığına sahip olabilirsiniz.
Google Alışveriş reklamları oluştururken, Google başlığı otomatik olarak aldığı için ürün başlığını asla tanımlamazsınız. Tıklama veya gösterim almadığınızı düşünüyorsanız ürün adlarını değiştirmek mükemmel bir ilk adım olacaktır.
Ürün Görseli
İdeal bir ürün görseli, çekici ve sunulan ürünü açıklayıcı olmalıdır. Google görseller için minimum 100 x 100 piksel çözünürlük belirtir. Ancak beslemeye daha yüksek bir çözünürlük göndermek daha akıllıca olacaktır. Ayrıca filigran veya tanıtım metni gibi şeylere izin verilmemektedir.
Google ayrıca ürünü kullanımda gösterebileceğiniz en fazla 10 ek görsel bağlantısı kabul eder. Bu nedenle sahip olabileceğiniz kadar çok görsele sahip olmak iyi bir fikirdir. Bu sayede ürünün tanıtımını daha iyi şekilde gerçekleştirmiş olursunuz.
Ürün Açıklaması
Ürün başlığı ile birlikte ürün açıklaması, Google'ın her zamanki reklamları ne zaman göstereceğine karar vermesine yardımcı olan en önemli noktalardan birisidir. Ürün açıklamanız maksimum 5000 kelime uzunluğunda olabilecektir.
Reklamları görüntülemek istediğiniz potansiyel anahtar kelimeleri eklemek için bu alanı kullanın. Ürün açıklaması yanıltıcı olamaz ve mağazanıza, satış bilgilerinize, diğer ürünlere, aksesuarlara veya rakiplerinize herhangi bir bağlantı içeremez.
Ürün Fiyatı
Reklam verenlerin yapabileceği en büyük hatalardan ikisi ürün fiyatını güncellememek ve fiyatı belirlerken rekabeti düşünmemektedir. Merchant Center mülkünü sürekli güncelleyen bir besleme yazılımına sahip olarak ilk hatayı düzeltmek mümkündür.
İkincisi ise sürekli olarak rakiplerinize bakarak fiyatı optimize etmeyi içermektedir. Fiyat, alışveriş reklamlarına tıklamadan önce kullanıcılar için önemli bir faktördür. Bu yüzden fiyatın her zaman rakiplere göre rekabetçi olmasına dikkat etmeniz gerekmektedir.
Satıcı Adı
Bu alanda çok fazla optimize çalışması yapamazsınız. Satıcı adınız, Merchant Center mülkü oluşturduğunuz zaman tanımlanacaktır. Satıcı adı konusunda çok fazla düşünmenize gerek yoktur. Bunun yerine başlıkları ve açıklamaları düzeltmek için zaman harcamalısınız.
Ürün Durumu
Google Alışveriş kullanılmış ve yenilenmiş ürünler satabileceğinizi pek çok kişi bilmez. Feed içerisinde ürün durumu diye bir alan vardır. Burada yeni, kullanılmış veya yenilenmiş şeklinde çeşitli ibarelerle karşılaşırsınız. Bunları ürününüzün durumuna uygun şekilde belirtmelisiniz.
Ürün Değerlendirmeleri
Yüksek puan alan bir ürünü görmek için görsel deneyim önemlidir. Ürün değerlendirmeleri bu nedenle beklenen tıklama oranınızı önemli ölçüde artırır. Birden fazla satıcı tarafından satılan bir ürünü satıyorsanız, reklamınız satıcılar arasında ortalama bir ürün değerine sahip olacaktır.
Google Alışveriş Reklamlarının Avantajları
Genel olarak Google Alışveriş reklamları hem reklam harcamalarından elde edilen gelir hem de dönüşüm oranı açısından Google Ads'teki diğer tüm reklam türlerinden daha iyi performans gösterir. Her zamanki gibi istisnalar söz konusu olabilecektir.
Daha iyi performans için birçok neden vardır. Ancak asıl sebep, müşterinin tıklamadan önce ürün detaylarını iyi bilmesidir. Bir arama kampanyasında, fiyat veya ürünün görünüşü tamamen şeffaf olmayabilir. Alışveriş reklamlarında ise kullanıcı reklamı tıklamadan önce birçok bilgi görecektir.
- Daha iyi kullanıcılar - Alışveriş kampanyalarına kıyasla arama kampanyalarında çok daha yüksek hemen çıkma oranı söz konusudur. Alışveriş kampanyasında kullanıcılar satın alma dönüşüm hunisinde daha ileriki aşamalara geçiş yapacaklardır.
- Reklam oluşturma kolaylığı - Google'ın alışveriş reklamlarını başlatmasının ana nedenlerinden biri perakendecilere bu konuda yardımcı olmaktır. Arama kampanyasında anahtar kelime ve reklam tanımlama gibi aşamalar burada yoktur.
- Daha geniş erişim - Pazarlamacılar akıllı insanlardır. Ancak en zeki pazarlamacı bile bir kullanıcının bir ürünü bulmak için yapabileceği tüm alakalı aramaları tahmin edemez. Bu teknolojik üstünlük, bir arama ağı reklamına kıyasla daha geniş erişim imkanı sunar.
Alışveriş reklamları artık aramadaki reklam harcamalarının %75'inden fazlasını oluşturmaktadırlar. Alışveriş reklamlarının en önemli avantajlarından biri de kullanıcının niyetidir. Ürünü, fiyatı görür ve bir reklama tıklar. Bu kullanıcının dönüşüm sağlama olasılığı çok daha yüksektir.